Gå til innhold

Skal ha ny tv, 42-47" max 6-7000kr


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg ny tv, men aner ikke hva jeg skal gå for.

Har fra før en eldre Sharp 32" lcd tv, med kun 1 hdmi inngang, og denne støtter pc veldig dårlig :p

 

Bruken min er tv titting, film fra pc (enten via VGA eller HDMI, er usikker på hvor godt skjermkortet mitt støtter hdmi).

Vil ha en tv mellom 42-47" og helst ikke koste for mye (har satt maks pris på 6-7000kr).

 

Kildesignaler blir da Canal Digital HD PVR kabel tv dekoder via HDMI (evt bruke CAM modul og ekstern disk for opptak, om tv støtter dette) og PC enten via HDMI eller VGA.

Skjermkortet mitt har ikke HDMI utgang, men jeg mener det støtter HDMI via DVI adapter og lyden kjøres via stereo kabel rett til forsterker.

 

Sitter ca 3-4 meter unna, men tror nok en såpass stor tv skulle gå greit uansett :)

 

 

Kan godt være en tv fra elkjøp eller expert, siden disse 2 bare er 15 min kjøring unna der jeg bor :)

Har også lagt merke til at elkjøp er billigere på noen tv'er enn komplett.

 

 

Har sett litt på denne, Sony 46" LCD-TV KDL-46CX520 og denne Samsung 46" LED-TV UE46D5005

Samsungen vil jo ende opp på litt over prisen jeg har skrevet pga frakt, men ser man får frakt fra ca 300kr hos komplett.. (andre plasser har jeg sett oppimot 800kr, noe jeg syns er alt for dyrt).

Komplett har jo også CAM modul for Canal Digital kabel tv, til 1kr nå.. men er usikker på om man må ha med noe binding da?? Står ikke noe om det, og vi har jo kortet fra før.

Ser også at man må oppgi kundenr for å kunne kjøpe denne.

 

 

Men hva tror dere, er en av disse et godt kjøp, eller burde jeg gå for noe annet? :)

 

 

*edit*

Fant ut at elkjøp også har den samsung tv'en, til billigere pris enn komplett. Link

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...