Gå til innhold

[Løst] God allround laptop, ca 5-8 K, hvilken er best?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal til å kjøpe meg ny laptop, og det står mellom disse tre:

1. DELL XPS L702x (akkurat nå kr 8239 hos dustinhome.no)

2. HP Pavilion 15.6" dv6-6042 (akkurat nå kr 7995 på elkjop.no)

3. HP Pavilion 15.6" dv6-6008 (akkurat nå kr 6995 på elkjop.no)

Maskinen skal kunne brukes til det meste, men trenger ikke kjøre alt på råest ytelse (f.eks BF3 på max). Det vil også være en fordel om den ikke er altfor støyende, da den gjerne vil bli stående i stuen.

Håper noen kan bidra med råd til hvilken som vil være det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell'en er vel pr. definisjon et knallkjøp, vist du ikke har behov for noe særlig grafikk kort kan du fort gå ned til: http://www.dustinhom...duct/5010600190

Uansett, hadde styrt LAAAAANGT unna HP Pavilion maskiner.

Ja, lurte litt på 15 tommeren på dustinhome, men må si at det frister med litt større skjerm, bedre oppløsning og bedre mulighet for å oppgradere RAM i fremtiden.

Er det HP generelt som bør styres unna, eller kun pavillion serien? Og hvorfor? Såvidt jeg kunne se, så burde hardwaren i de maskinene være ganske bra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

HP business-klasse er faktisk gode maskiner (har selv en eldre 6730b), disse heter idag Pro og Elitebook.

Pavilion er vel de maskinene med flest feil relatert til produksjonsfeil o.l. , de er også loadet med crapware(derfor lav pris i forhold til specs).

Byggekvaliteten er også dårlig, samt de har ofte dårlige løsninger for kjøling(varme og støy).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...