Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lime metallplate til trebord?

Anbefalte innlegg

Skal beskytte arbeidsbenken min i kjelleren med en 1.7mm. metallplate fra Biltema, og tenkte i den forbindelse og enten lime fast denne til trebordet eller evt. skru den fast med en skrue i hvert hjørne.

Platen er 1000x500mm. stor.

Hva skal jeg bruke for å lime fast denne platen på mest effektiv måte? Fugelim, eller rett og slett litt superlim eller vanlig trelim?

Setter pris på veldig raskt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakdelen med å skru fast platen er at man får hull i bordet (hvis man en dag skulle bestemme seg for å fjerne platen, selv om jeg ikke kan helt se HVORFOR man skulle gjøre dette) Dette kan dog sparkles igjen...

Bakdelen med å lime er at platen kan bli vanskelig å fjerne igjen (men kan ikke helt se HVORFOR jeg skulle gjøre dette) men størknet lim etter platen kan evt. pusses ned og bordet er derfor godt som nytt.

Så hva som er best vet jeg ikke, men skal det limes så mener jeg det da bør brukes ett lim som ikke er alt for sterkt? Da tenker jeg på noe slikt som fugelim eller noe?

Men er så klart enklest med en skrue i hvert hjørne... skal være enig med deg der...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg anbefaler å lime, evt. kombinert med noen skruer langs kantene. Med bare skruer vil plata "kjennes" løs ut, særlig om du slår midt på med hammer, f.eks. Bruk vanlig trelim smurt jevnt ut over hele flata, heller enn striper/punkter med fugelim, av samme årsak.

OT: har Biltema 1,7 mm? Har ikke sett noe tykkere enn 1,2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...