Sleggefett Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Etter kjeft, eget emne. Har tenkt å bytte ut mitt gamle Fujitsu Siemens tastatur(typ, 12 år gammelt ellerno), av den enkle grunn at jeg er drittlei det, alt funker fortsatt, eneste som er ødelagt er et av fire "tippebein"(to størrelser på hver side). ILØPET AV 12 ÅR! Også ser det kjedelig ut.. Siden jeg bruker den stasjonære både til programmering og spilling, så utgår et tastatur som ikke er egnet til det ene eller det andre. Såvidt jeg forstår er ikke Steelseries eller Razer veldig egnet til skriving. Noen rimelige tips? edit: Fikk svar i den andre tråden om at Razer Blackwidow ikke er så ille til å skrive på, men noen som har andre forslag? 600 virker mye for et tastatur. Et par krav; Ikke et sånt flatt møkkatastatur likt dem på bærbare Ikke trådløst Helst PS2-kompatibelt Numpad Har blitt litt for avhengig av play/pause + volum pga spotify.. Men ikke noe veldig stort krav. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg foreslår at du går innom en fysisk butikk og hamrer løs på en utstillingsmodell. Det er eneste mulighet for å prøve ut om du liker tastene. Hvis du har stram økonomi, kan du kjøpe det tastaturet du liker på en nettbutikk etter å ha testet det på Elkjøp. Jeg vet ikke hvorfor du insisterer på PS2-tastatur. Mangel på ledige USB-porter? Husk at du får overgang fra USB-tastatur som passer i PS2-porten på PCen din for en billig penge, så dette er ikke et argument å basere tastaturkjøpet på, dersom du ellers er fornøgd. Det finnes også billige USB-grenkontakter på Clas Ohlson. Endret 20. juli 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg anbefaler deg å gå for et mekanisk tastatur. De koster litt ja, men de er på et helt annet nivå en "rubber-dome" keyboards, de er både fantastiske å skrive på og har en byggekvalitet av en annen verden. Et mekanisk tastatur er en investering, om du programmerer og bruker PCen din mye, betyr det at du bruker tastatur mye, da er det en idé å skaffe seg noe som faktisk er kvalitet. Jeg foreslår at du går innom en fysisk butikk og hamrer løs på en utstillingsmodell.Det er eneste mulighet for å prøve ut om du liker tastene. Dette er et solid råd. Tastatur og mus er veldig subjektivt, og bare fordi mange andre liker et tastatur, betyr ikke at du kommer til å gjøre det. edit: Fikk svar i den andre tråden om at Razer Blackwidow ikke er så ille til å skrive på Razer Black Widow er ett mekanisk tastatur og er ett av to tastaturer tilgjengelig i Norge som bruker Cherry MX Blues. Det betyr i praksis at Black Widow antageligvis er det tastaturet som er aller best å skrive på, av de på det norske markedet. Black Widow er også ikke trådløst, desverre har det bare USB tilkobling, men du kan alltids bruke en USB/PS2 overgang. Black Widow har også mediataster, og numpad. Det er kort fortalt et fantastisk tastatur, og en prislapp på 600 er overkommelig, når du bare kjøper tastatur en gang hvert 12 år. =) Endret 20. juli 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Mener å huske og ha lest et sted at usb-tastatur har begrensninger iforhold til PS2? Eller er dette bare noe man merker hvis man hamrer inn alle knapper samtidig? Får håpe at de har et slikt et(Razer) på teknikmagasinet, ellers blir det vanskelig å prøve.. Blanda forøvrig litt med de Cherry-tastene, men så lenge det duger til spilling er det et interessant alternativ. Har heller ikke tenkt på at jeg kommer til å bruke det opp over mange år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå