Black Star Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Formaterte hele harddisken og la inn Windows 98 først, på harddisk E: (som er en partisjon av primary disken). Deretter la jeg inn XP på C:. Nå får jeg opp menyen når jeg starter opp, men velger jeg Windows (som i Windows 98), så får jeg bare masse feilmeldinger. Maskinen finner ikke filer som den trenger, men når jeg sjekker så ligger filene allikevel i E:Windows. Er det så at Windows 98 må legges på C: og XP på for eksempel E:? Jeg installerte XP med å boote fra XP cd'n. Har det noe med dette å gjøre? Hjelp... trenger svar. Please :smile: Lenke til kommentar
MaTizeX Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har win 98 på c: og win xp på d: og det funker fett... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Ja, jeg får prøve omvendt når jeg kommer hjem fra jobb i dag (nok en installering. ÆÆÆ) Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Nå er det slik at 98 ikke klarer å lese NTFS og hvis du har dette filsystemet på c: vil ikke 98 kunne lese de filene du trenger for å starte opp OS'et. Lenke til kommentar
yosh_jt Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har hatt Windows Me på e: og Windows XP på c: går bra det... bare man installerer windows Me eller 98 på E: først og installerer xp fra windows Me og ikke med boot..... pass på at disken da er formatert med FAT-system. [ Denne Melding var redigert av: yosh_jt på 2002-02-05 19:42 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Takk for alle svar. Jeg skal prøve å formatere alle diskene mine med FAT32, og deretter installere 98 på E: og deretter XP på C: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Og nå virket det bra. Måtte bare installere WinXP fra Win98 så fungerte det fint. Tusen takk til alle for svar. Det hjalp meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå