eivind955 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har en ASUS laptop med windows 7 som i skrivende stund er et par år gammel. Nå nettopp sluttet den å starte vanlig, og jeg kommer ikke lenger enn til "System Recovery Options". Ingen av alternativene der har hjulpet meg videre, og jeg har også prøvd å reboote pcen, uten suksess. Såvidt jeg skjønner klarer ikke windows å oppdage en driver som kan brukes til rebooting, og dermed er rebooting ikke mulig. Har også prøvd å gjennopprette fra gjenopprettingspunkter, men de eksisterer plutselig ikke lenger. Må si jeg er avhengig av at noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 får du bluescreen? Hva med sikkerhetsmodus funger det? Lenke til kommentar
eivind955 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Er usikker. Ved å klikke TAB og F8 under oppstart vår jeg opp diverse alternativer, som sikkerhetsmodus. Det som er problemet er at ved å velge noen av de alternativene, får jeg en slags bluescreen i et brøkdel av et sekund, før pcen restartes og jeg får melding om at jeg må sette inn reboot programvare. Lenke til kommentar
eivind955 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) bump serr, trenger hjelp Endret 20. juli 2011 av eivind955 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 bump serr, trenger hjelp Harddisken din er nok defekt eller har en skadet sektor. Lenke til kommentar
eivind955 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hvordan fikser man det? =) Lenke til kommentar
rillto Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvordan fikser man det? =) Bytt disk. Eventuelt kan du se om du finner et verktøy for å forsøke å reparere disken. Diskprodusenter har ofte slikt på nettsidene sine. Siden windows ikke booter er det nok en av oppstartsfilene som ligger på den defekte delen. Sett disken inn i en annen pc og prøv å flytte alle data du vil ta vare på over til en annen disk. Kast den gamle og innstaler windows på en ny disk/SSD Lenke til kommentar
eivind955 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Er det mulig å gjennomføre det på en bærbar pc? Isåfall, hvordan? Lenke til kommentar
Zorgeir Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Mulig? -ja Hvordan? -kommer an på hvordan ASUS PC du har. -Zorgeir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå