Gå til innhold

Er nettleseren comodo dragon bra?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har brukt comodo internet security en del, og ser at de også har en nettleser som heter comodo dragon.

Finner ikke så mye info om den, eller reviewer av nyere dato. Støtter den flash, shockwave, java, silverligth og slikt, funker den greit med nettsider og hvordan er den i forhold til internet explorer, opera og firefox? Bruker firefox nå. Noen grunn til å bytte, dvs er det noe den gjør bedre enn firefox? Regner med sikkerheten er bra, men firefox skal jo også være sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Comodo Dragon (web browser) - Wikipedia, the free encyclopedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Comodo_Dragon_(web_browser)

Comodo Dragon (web browser)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Comodo Dragon

Comodo Dragon 8.0.0.4 on Windows 7

Developer(s) Comodo Group

Stable release

12.1 (based on Chromium 12.0.742.91)

/ July 1, 2011; 17 days ago

Operating system Windows

Engine WebKit

Development status Active

Type Web browser

License Freeware

Website comodo.com

Comodo Dragon is a freeware web browser implementation of Chromium, and is produced by Internet security firm Comodo Group. Sporting a similar interface to Google Chrome, Dragon eliminates Chrome's usage tracking and some other potentially privacy-compromising features (see below), and provides additional security measures, such as indicating the authenticity and relative strength of a website's SSL certificate.[1]

Contents [hide]

1 Differences from Chrome

2 See also

3 References

4 External links

Differences from Chrome

See also: Google Chrome usage tracking

Dragon includes checks on the SSL certificates of secure websites, and informs users if a site's certificate may be of insufficient strength.

Dragon also offers the opportunity, during installation, to configure the user's computer to access Comodo's own DNS servers instead of the user's ISP DNS servers.

Instead of Google's Updater, Comodo features its own built-in Updater.

If Dragon is uninstalled, users are given the option of keeping Dragon's cache and cookie files or deleting them.

In addition, the following Google Chrome features are removed or disabled in Dragon:[2]

RLZ identifier, an encoded string sent together with all queries to Google[3] or once every 24 hours.

Does not access Google search on startup for users with Google as default search[4][5]

A unique ID ("clientID") for identifying the user in logs.

A timestamp of when the browser was installed.

Google-hosted error pages when a server is not present

Automatic address bar search suggestions.

Bug tracking system, sending information about crashes or errors.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg kjenenr til hva den er. firefox sjekker også sikkerhetssertifikater osv, og har vel også en belønning til de som finner sikkerhetsfeil. Når jeg legegr inn openoffice, pdf xchange viewer osv får jeg tilbud om å legge inn funksjoner som gjør ie og firefox i stand til å lese slike dokmenter. Dette var ikke tilgjengelig i CD, men CD hadde en innebygget pdf leser såvidt jeg ser.

Silverlight, flash, osv støttes av chrome, men er usikekr på om det da også automatisk kan bruke alle tilleggene til chrome på CD. Mange nettsider sier nei. Oppdaterer også endel gjennom nettleseren, som bl.a gps, og lurte også på om CD støttet dette. LIkte ikke helt layouten på nettleseren, bl.a faner helt øverst, men vet ikke om dette kan justeres. Så også at CD blokekrer endel nettsider. Vet ikke om det er en grunn til det, elelr om det er false positives. Hovedsakelig så lurte jeg på hvordan den var i forhold til ff med tanke på sikkerhet, funksjonalitet, osv.

wiki artikler kan jeg lese selv :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...