sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Heisann . Sorry for dette er min andre tråd angående dette temaet , men jeg må være helt sikker før jeg begynner å kjøpt ting. Altå jeg har en logitech z-5500 på rommet mitt , men når jeg skrur opp fullt , så hører man nesten ikke bassen . Det syns jeg er dumt , for jeg elsker bass Så jeg har en ide , logitech z-5500 har en ekstra 3,5mm lydutang. Så jeg tenkte viss jeg tar denne forsterkeren og kobler den til denne basskassen og kobler det til den 3,5mm lydutgangen? vil det fungere? på forhond, takk ! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Når du først skal ha noe til husbruk hvorfor ikke kjøpe noe til hus? Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Når du først skal ha noe til husbruk hvorfor ikke kjøpe noe til hus? det er bare det at det er mye dyrere Lenke til kommentar
jevli Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Slenger meg på her, har ikke noe å bidra med men syns det er litt interressant Lenke til kommentar
mvagenes Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vil tippe den ekstra utgangen er til hodetelefoner! Om du kobler et headset i den 3,5mm lydutgangen kommer det da lyd ut høyttalerene? Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vil tippe den ekstra utgangen er til hodetelefoner! Om du kobler et headset i den 3,5mm lydutgangen kommer det da lyd ut høyttalerene? nei det er altså det, det er 2 utganger , 1 til hodetelefonene(så all lyden forsvinner) og 1 lydutgang(som det kommer lyd ut av i tilleg till høytallerene) Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Bilsubber kan få vegger til å riste, men du kommer knapt til å merke noe bass fra den i et større rom. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Bilsubber kan få vegger til å riste, men du kommer knapt til å merke noe bass fra den i et større rom. ikke med en 2 x 12 tommer engang ? Lenke til kommentar
mvagenes Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vil tippe den ekstra utgangen er til hodetelefoner! Om du kobler et headset i den 3,5mm lydutgangen kommer det da lyd ut høyttalerene? nei det er altså det, det er 2 utganger , 1 til hodetelefonene(så all lyden forsvinner) og 1 lydutgang(som det kommer lyd ut av i tilleg till høytallerene) Hadde ikke brukt penger på bilstereo til huset, hadde heller gått for noe som dette. http://www.surround.no/product/568934/Proson-Stadium-10-Black-%2B-Piano.html Med en relativt billig forsterker som for eksempel denne http://www.surround.no/product/454184/Proson-RV-2050.html vil det låte ekstremt mye bedre! Garantert! Har lillebroren til de høyttalerene og driver de med en Harman Kardon forsterker og de spiller som bare det. De spiller høyt og med myye bass. konge til fest og film. Raffinert lydbilde til klassisk musikk kan du bare glemme men tipper på at du ikke hører så mye på det.. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg vil tippe den ekstra utgangen er til hodetelefoner! Om du kobler et headset i den 3,5mm lydutgangen kommer det da lyd ut høyttalerene? nei det er altså det, det er 2 utganger , 1 til hodetelefonene(så all lyden forsvinner) og 1 lydutgang(som det kommer lyd ut av i tilleg till høytallerene) Hadde ikke brukt penger på bilstereo til huset, hadde heller gått for noe som dette. http://www.surround.no/product/568934/Proson-Stadium-10-Black-%2B-Piano.html Med en relativt billig forsterker som for eksempel denne http://www.surround.no/product/454184/Proson-RV-2050.html vil det låte ekstremt mye bedre! Garantert! Har lillebroren til de høyttalerene og driver de med en Harman Kardon forsterker og de spiller som bare det. De spiller høyt og med myye bass. konge til fest og film. Raffinert lydbilde til klassisk musikk kan du bare glemme men tipper på at du ikke hører så mye på det.. hehe , går vel mest på hiphop/rap , techno og dubstep osv... men de hadde sikkert vært bra de , borsett fra prisen.. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 btw - når jeg skal kjøpe så store høytallere kan jeg jo like gjerne kjøpe cerwin vega Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 cerwin vega låter ihvertfal ikke etter min erfaring serlig bra. Men ettersom du vurderer å kjøre bilanlegg innendørs regner jeg med det er ganske irrelevant for deg? I såfall bare å kjøre på med CV. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Med mindre du har noe bilstereo liggende som du kan bruke + at du har materialer til kasse (og kunnskap til å bygge selv) ville jeg kjøpt en ferdig sub beregna for hjemmebruk. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg bruker et stereoanlegg og et 5.1 anlegg samtidig tilkoblet datamaskinen. Jeg bare splittet den grønne kontakten med en slik kabel: http://www.dustinhome.no/kabel-audio-35mm-han-til-2x35mm-hun-18m/product/5010008857 Jeg var også ute etter noen høyttalere med mye bass. Jeg var veldig interessert i cerwin vega sine med 15 sub, men merket fort at en måtte ut med minst 5000kr for å få en anstendig forsterker til å drive dem. Bestemte meg heller for å kjøpe: http://www.eltema.no/products/1303-stereo-powerpakke-ra5000boost212se.aspx, mye futt for pengene, ikke den beste lydkvaliteten, men 2x 12'' i hver kasse er digg. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 personlig , så driter jeg i kvalitet er mer ute etter å spille høyt og mye bass. og jeg trenger egentlig ikke nye høytallere , men mer bass. Er det noen som vet om en bra sub og en forsterker til for maks 4k ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 XTZ sin 12" passer utmerket til ditt bruk og ligger på rundt 3000kr. Finnes på surround.no. Til hjemmebruk finner du ikke bedre til den prisen. Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 vil den fungere bedre en disse? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det avhenger helt av hva du har av forsterker. Lykke til med å få de høytalerne fraktet og momset inn i norge for mindre enn 3000kr Lenke til kommentar
sindre8 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 aha , det tenkte jeg ikke på.. da for jeg vel klinke til å kjøpe den xtz'en Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Bilsubber kan få vegger til å riste, men du kommer knapt til å merke noe bass fra den i et større rom. ikke med en 2 x 12 tommer engang ? Tja, vi dreit oss litt ut og kjøpte inn et par cadence bilsubber til en studentpub.. To drog, med 2 element på hver og to forsterkere på 1250W.. Vi var veldig flinke til å irritere vettet ut av de som satt i resten av bygget, men ute på dansegulvet merket vi knapt noe som helst til bassen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå