tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Atom Heart Mothers Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Den plata har jeg på LP. Var den vanskeligste å få tak i av de jeg kjøpte den gang for veldig lenge siden.. Får vel si litt om bildet også.. Syns det er et fint bilde av kyr. Bra at du fikk de fremste til å stå slik som dem gjør. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Ah, fantastisk PF-album. Nesten litt skandaløst at jeg ikke rakk å rippe det før jeg pakka ned CDene og LPene i fjorhøst... Er sannsynligvis bare en liten optisk illusjon - men ser litt ut som horisonten er litt skeiv. Synes det er litt vanskelig å finne noe å feste blikket på - men igjen så heter jo bildet Atom Heart Mothers - så det var kanskje litt meninga? Bildet ser også litt mørkt ut. Litt mer vibriancy hadde kanskje gjort seg også? Albumcoveret har iallefall ganske store fargekontraster mellom den knallgrønne enga og himmelen i bakgrunnen, om jeg ikke husker feil. Er også litt tomt midt i bildet - men er ikke sikker på om at det hadde blitt bedre om det var kyr der også. Endret 19. juli 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
wasco Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Fikk ikke umiddelbare assosiasjoner til Pink Floyd, men ser jo sammenlignings grunnlaget Liker fargene og uttrykket i bildet, men er ikke helt fornøyd med den midtstilte horisonten Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Skarpt og fint i alle størrelser. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Fint billede med Danske sortbroget køer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Takk for kommentarer. Det er godt observert at jeg slengte på en s i slutten av tittelen. Det er mest fordi dette er en variant av et bilde jeg postet i gamle BK for en del år siden (der er originalbildet slettet for å få plass ...). Dvs. der var det et annet bilde jeg brukte. Jeg er enig at bildet er litt mørkt; får se om jeg kan skru litt mer i Bibble - mangler dog vibrance der. Himmelen skulle selvsagt vært blå, som det er på coveret til PF album. Men værgudene ville ikke være med på det. Det er ikke umulig at horisonten er skjev, jeg pleier å ta skjeve bilder At den midtstilt horisont ikke er optimal, det kan jeg være enig i, men er usikker på om bildet ble noe bedre med mindre himmel. Og mere var ikke noe sjakktrekk det heller. edit: Det er riktig at dette er erkedanske køer - tatt i nærheten av Hjarbæk fjord. Endret 20. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg