Gå til innhold

BK: Atom Heart Mothers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, fantastisk PF-album. Nesten litt skandaløst at jeg ikke rakk å rippe det før jeg pakka ned CDene og LPene i fjorhøst...

Er sannsynligvis bare en liten optisk illusjon - men ser litt ut som horisonten er litt skeiv. Synes det er litt vanskelig å finne noe å feste blikket på - men igjen så heter jo bildet Atom Heart Mothers - så det var kanskje litt meninga? Bildet ser også litt mørkt ut. Litt mer vibriancy hadde kanskje gjort seg også? Albumcoveret har iallefall ganske store fargekontraster mellom den knallgrønne enga og himmelen i bakgrunnen, om jeg ikke husker feil. :) Er også litt tomt midt i bildet - men er ikke sikker på om at det hadde blitt bedre om det var kyr der også.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer.

Det er godt observert at jeg slengte på en s i slutten av tittelen. Det er mest fordi dette er en variant av et bilde jeg postet i gamle BK for en del år siden (der er originalbildet slettet for å få plass ...). Dvs. der var det et annet bilde jeg brukte.

Jeg er enig at bildet er litt mørkt; får se om jeg kan skru litt mer i Bibble - mangler dog vibrance der. Himmelen skulle selvsagt vært blå, som det er på coveret til PF album. Men værgudene ville ikke være med på det.

Det er ikke umulig at horisonten er skjev, jeg pleier å ta skjeve bilder :) At den midtstilt horisont ikke er optimal, det kan jeg være enig i, men er usikker på om bildet ble noe bedre med mindre himmel. Og mere var ikke noe sjakktrekk det heller.

edit: Det er riktig at dette er erkedanske køer - tatt i nærheten av Hjarbæk fjord.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...