Gå til innhold

Remote administrator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installer ssh server på linuxmaskina, så søker du på google etter putty så er det bare å sette i gang.

 

Beste av alt kommunikasjonen mellom windows maskina og linuxen går da kryptert.

 

Flere detaljer rundt installasjon av ssh server kan jeg sikkert komme med om du spørr :)

Lenke til kommentar

Finnes det no program slik at man kan bruke webb til å conecte seg da? Helst slik at jeg ser X vinduet. Ellers går d bra slik at jeg ser shellet, men det må være webbasert. Windows har jo jo et slikt program (web remote, bruker ActiveX)

Grunnen til at det må være webbasert er at dataen jeg sitter på i militæret kobler seg på nett via citrix....

Lenke til kommentar
Webmin er jo admin via web der tror jeg det skal være et shell muligheter ellers skal dette finnes som java aplet. Men sperrer de ssh traffikk ?

 

Problemet er at jeg ikke får koblet noe annet enn iexplorer mot internet. Alt annet dvs. mediaplayer, msn, telnet, ftp virker ikke. for det er ikke internet på maskinen. Den kobler til en annen maskin med internet. Den bruker Citrix til dette (det er omtrent d samme som remote administrator). På den pcen får jeg ikke instalert msn, ftp mediaplayer osv fordi d eneste jeg får gjort der er å bruke iexplorer.

 

Om jeg skriver ftp://brukernavn:[email protected] så funker dette. Så jeg tror ikke så mange av portene er sperret. Er bare at jeg kun får brukt internetexplorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...