AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har en skiftjobb, hvor jeg kan gå opptil fem timer uten mat. Pleier da å ikke spise mellom tre og åtte, for så å få en halvtimes lunch/kvelds hvor jeg som regel spiser et par knekkebrød med magert pålegg samt frukt. På disse skiftdagene står jeg som regel ikke opp før nærmere tolv, spiser frokost da og middag kl tre før jeg begynner på jobb fire. Er hjemme litt før elleve om kvelden da, og spiser som regel et knekkebrød eller to før jeg legger meg. De dagene jeg jobber tidlig, blir det mer "stabile" måltider, da jeg får i meg både frokost, lunsj, middag og kvelds. Spørsmålet mitt er om det er dumt å spise så sent på kvelden når man vil ned i vekt. Postet av anonym: bfc8298af083d90e4f4d0533b7612214 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er selvsagt dumt å ikke kunne spise regelmessig hvis man ønsker å gå ned i vekt, men farene ved ''nattmat'' er jo at man kan ha en tendens til å ty til enkle løsninger istedet for sunne. Så lenge du holder deg til sunn og god mat så tror jeg det skal gå fint. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Til syvende og sist er det kalorier inn vs kalorier ut som teller, så lenge du er i et kaloriunderskudd vil du gå ned i vekt. (1Kg fett er ~9000 kalorier, om du vil regne) Lenke til kommentar
Donkyball Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kroppen liker best det vante, altså regelmessige måltider. Det er som både Ueland og BuffyAnneSummers skriver. Ikke bekymre deg om måltidsfrekvens heller. Spis sånn som det passer deg best. Så lenge du får i deg næringen kroppen trenger så fikser kroppen det bra. Og ja, i det store og det hele spiller det veldig liten rolle når på døgnet du spiser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå