Gå til innhold

Gullkorn fra sjefer-tråden

ArkArk

Anbefalte innlegg

Tråden for utrolige meldinger fra sjefen.Meldinger som man husker etter 10 år og fortsatt rister på hodet over.

Jeg bør vel starte:

Et sted jeg jobbet som håndverker fikk jeg en sms fra sjefen om en jobb jeg skulle på dagen etter.Jeg besvarte sms`en hans fordi jeg antok at han syntes det var greit å vite at jeg hadde lest den,og at jeg bekreftet at jeg kom til å møte opp hos kunden dagen etter.

Men det var visst feil av meg,for neste gang jeg snakket med sjefen,så klaget han på at jeg hadde svart på sms`en.Grunnen?Jo,sms kostet 1 krone fikk jeg beskjed om og det var visst for mye penger å bruke på slikt..ikke bare er det noe av det dummeste jeg har hørt,men selv den gang kostet faktisk sms 50 øre og ikke 1 krone :nei: (SUKK)

Endret av ArkArk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet på et kundesenter hvor folk ringte inn og spurte om hjelp til altmulig rart. En dag gikk telefonsystemet ned og kundene fikk ikke ringt inn. Og sjefen fikk megapanikk og sprang rundt og ropte "Ring kundene!!" :D Som om vi skulle vite hvem som trengte hjelp eller ikke. :p "Ja hei, du jeg lurte på, du trenger ikke tilfeldigvis hjelp med noe IT-relatert?" :thumbup:

Edit: Satt i et kundemøte med Engelske og Skotske kunder og samme sjef nevnt ovenfor var særdeles dårlig i Engelsk. Rett som det var så fant han opp egne ord der og da som var helt tydelig Norsk, men med et lite Engelsk preg over seg :D Jeg holdt på å dø, men kundene selv merket ingenting. Fordi de ikke forstod Norsk i utgangspunktet :) Hahaha, kunne ramsa opp sidevis med gullkorn fra denne fyren :) Han var sinnsykt grei da :)

Endret av Kenny Bones
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Min tidligere sjef etter at jeg spurte hvor det ble av overtidsbetalingen min: "Du har så god lønn i utgangspunktet at overtid ikke skal være nødvendig".

Skulle det være noen tvil, så er dette gullkornet som fikk meg til å bytte jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gullkorn og gullkorn, men under intervjuet for noen år siden fikk jeg høre dette.

Fikk dette til svar når jeg sa jeg hadde 0 jobb-erfaring fra IT utenom lærling-tiden.

"Det er ikke så nøye, det er så lett å bli kvitt innleide via *vikarbyrå*"

Lenke til kommentar

Denne krev litt forkunskaper om mine tidligere 2 sjefer og meg. Er ikke så mye et gullkorn, som uvirkelig uttalelse.

Meg: Ansatt på en ESSO. Ikke drømmejobben selvsagt, men jeg er en "flittig maur" sånn sett. Gjør arbeidsoppgavene mine, og verken mer eller mindre.

Sjefen: Ei "skrulle" som har arvet daglig leder jobben etter sin far. Ikke skapt til å være leder, men hyggelig på sin egen måte.

Nestleder: Venninde av sjefen. Fikk jobben som nestleder etter at hun "søkte lykken" i utlandet og kom hjem med nada. Heller ikke skapt som leder for å si det mildt.

1. Situasjonen oppstod en sommer da jeg jobbet 9t skift fra 07-16. Han som skulle jobbe kveldsvakt kom ikke 15.30-15.45, som man skal. Telefonen hans var slått av. En type som hadde for vane og ikke møte på jobb.

2. Jeg sier ifra til nestleder (daglig leder på ferie i Danmark) om dette 15.45 da hun har ansvar for å enten skaffe vikar eller ta vakta selv. Nestleder finner ingen til å ta over. Jeg sier ifra at jeg skal på farvell-fest til en venn som skal studere i Singapor de kommende år, og har ikke mulighet (eller lyst) til å jobbe overtid. Nestleder svarer så ikke på min sms.

3. Jeg blir stående litt over tiden og sier så ifra at jeg da vil stenge stasjonen til hun kommer. Nestleder, som plutselig kan svare igjen, sier da at jeg må stå der litt til (noe jeg ikke må), fordi hun har mistet nøkkelen sin (En universal stasjonsnøkkel, som da vil si at vi må bytte ut samtlige låser på stasjonen). Jeg skrur av alle elektriske ting og begynner å stenge stasjonen.

4. Jeg sier ifra at stasjonen er iferd med å bli stengt inntil videre.

5. Nestleder kommer plutselig i forykende fart (Lærte siden at sjefene får bot hvis stasjonen blir stengt når den skal være åpen). Jeg rekker altså ikke å stenge og dra før nestleder er på plass.

6. Dagen etter får jeg en sms av daglig leder hvor hun er sjokkert over at jeg "sitat: bare driter i alle regler og drar fra stasjonen". Hun hadde nemlig fått vite det fra nestleder. Jeg svarer med at dette er feil, og at jeg har mitt på det rene.

7. Til tross for at dette kan bevises gjennom tekstmeldinger og telefonlogg får jeg da sparken (Bedt om å finne meg en anna jobb) fordi: "Nestlederen er ei venninde og venninder stoler på hverandre".

Daglig leder nektet altså å se på sms'ene og telefonloggen, og valgte heller å stole på venninden.

Nestlederen hadde da altså ljugd til dalig leder for å redde sitt eget skinn. Hun hadde ikke nevnt noe om at hun hadde mistet nøkkelen sin, eller at hun ikke kunne stille opp til ansvaret hun hadde den dagen. Men at jeg bare hadde forlatt stasjonen og gitt faan hadde hun klart å videreformidle. I ettertid fikk jeg se meldingen daglig leder sendte til han som forsov seg (Ja, forsov seg til arbeid 16.00). Den var kort og sa noe allà "Prøv å ikke forsov deg" med et par smilefjes. Selv fikk jeg 3 sms'er lange som fy, full av banneord. Jadda...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Denne krev litt forkunskaper om mine tidligere 2 sjefer og meg. Er ikke så mye et gullkorn, som uvirkelig uttalelse.

Meg: Ansatt på en ESSO. Ikke drømmejobben selvsagt, men jeg er en "flittig maur" sånn sett. Gjør arbeidsoppgavene mine, og verken mer eller mindre.

Sjefen: Ei "skrulle" som har arvet daglig leder jobben etter sin far. Ikke skapt til å være leder, men hyggelig på sin egen måte.

Nestleder: Venninde av sjefen. Fikk jobben som nestleder etter at hun "søkte lykken" i utlandet og kom hjem med nada. Heller ikke skapt som leder for å si det mildt.

1. Situasjonen oppstod en sommer da jeg jobbet 9t skift fra 07-16. Han som skulle jobbe kveldsvakt kom ikke 15.30-15.45, som man skal. Telefonen hans var slått av. En type som hadde for vane og ikke møte på jobb.

2. Jeg sier ifra til nestleder (daglig leder på ferie i Danmark) om dette 15.45 da hun har ansvar for å enten skaffe vikar eller ta vakta selv. Nestleder finner ingen til å ta over. Jeg sier ifra at jeg skal på farvell-fest til en venn som skal studere i Singapor de kommende år, og har ikke mulighet (eller lyst) til å jobbe overtid. Nestleder svarer så ikke på min sms.

3. Jeg blir stående litt over tiden og sier så ifra at jeg da vil stenge stasjonen til hun kommer. Nestleder, som plutselig kan svare igjen, sier da at jeg må stå der litt til (noe jeg ikke må), fordi hun har mistet nøkkelen sin (En universal stasjonsnøkkel, som da vil si at vi må bytte ut samtlige låser på stasjonen). Jeg skrur av alle elektriske ting og begynner å stenge stasjonen.

4. Jeg sier ifra at stasjonen er iferd med å bli stengt inntil videre.

5. Nestleder kommer plutselig i forykende fart (Lærte siden at sjefene får bot hvis stasjonen blir stengt når den skal være åpen). Jeg rekker altså ikke å stenge og dra før nestleder er på plass.

6. Dagen etter får jeg en sms av daglig leder hvor hun er sjokkert over at jeg "sitat: bare driter i alle regler og drar fra stasjonen". Hun hadde nemlig fått vite det fra nestleder. Jeg svarer med at dette er feil, og at jeg har mitt på det rene.

7. Til tross for at dette kan bevises gjennom tekstmeldinger og telefonlogg får jeg da sparken (Bedt om å finne meg en anna jobb) fordi: "Nestlederen er ei venninde og venninder stoler på hverandre".

Daglig leder nektet altså å se på sms'ene og telefonloggen, og valgte heller å stole på venninden.

Nestlederen hadde da altså ljugd til dalig leder for å redde sitt eget skinn. Hun hadde ikke nevnt noe om at hun hadde mistet nøkkelen sin, eller at hun ikke kunne stille opp til ansvaret hun hadde den dagen. Men at jeg bare hadde forlatt stasjonen og gitt faan hadde hun klart å videreformidle. I ettertid fikk jeg se meldingen daglig leder sendte til han som forsov seg (Ja, forsov seg til arbeid 16.00). Den var kort og sa noe allà "Prøv å ikke forsov deg" med et par smilefjes. Selv fikk jeg 3 sms'er lange som fy, full av banneord. Jadda...

Har ikke annet å si en at bensinstasjoner er useriøse arbeidsgivere generellt,og fullt av cowboyer og idioter til sjefer.

Sier seg egentlig selv,for dersom du som voksenperson ikke har kommet lenger i livet en at du jobber som sjef på bensinstasjon,så er du vel ikke en direkte vinnertype med en lang god BI utdannelse akkurat. :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke annet å si en at bensinstasjoner er useriøse arbeidsgivere generellt,og fullt av cowboyer og idioter til sjefer.

Sier seg egentlig selv,for dersom du som voksenperson ikke har kommet lenger i livet en at du jobber som sjef på bensinstasjon,så er du vel ikke en direkte vinnertype med en lang god BI utdannelse akkurat. :tease:

XT7Ii.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt da sjefen i den renholdsbedriften jeg jobbet i for mange år siden ringte meg på slutten av arbeidsdagen en fredag ettermiddag og ba meg ta en liten ekstra vindusvask som ville gå fort unna. Jeg hadde sett fram til å dra på byen hele uka, og jeg tenkte at noen ekstra kjappe cash kunne være greit å få med på lønna neste måned.

Jeg fikk adressen hvor oppdraget var og tenkte ikke mer over saken. Da jeg kom fram til bygget viste det seg at det var over 300 vinduer som skulle vaskes. Jeg ringte da sjefen og var meget irritert. Han sa da at det kommer flere folk iløpet av 2 timer og at det var veldig viktig å få dette ferdig. Jeg begynte å vaske vinduer og holdt på helt fram til ca kl 21.00 da noen først dukket opp, jeg slapp det jeg hadde i hendene og stakk hjem og så ut på byen.

Påfølgende mandag fikk jeg kjeft for å ha stikket ifra jobben. DA tiltet det helt for meg inne på kontoret til fyren, og jeg fortalte ham om det å gi korrekte opplysninger om en jobb før noen sier ja eller nei til oppdraget. Det endte med at jeg fikk fullt betalt for jobben og etter den hendelsen så fikk jeg all den infoen jeg ønsket om oppdraget som skulle utføres.

Resultatet var at jeg tok på meg mange flere oppdrag enn før, fordi jeg visste hva jeg gikk til. Det ble en vinn vinn situasjon for oss begge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt da sjefen i den renholdsbedriften jeg jobbet i for mange år siden ringte meg på slutten av arbeidsdagen en fredag ettermiddag og ba meg ta en liten ekstra vindusvask som ville gå fort unna. Jeg hadde sett fram til å dra på byen hele uka, og jeg tenkte at noen ekstra kjappe cash kunne være greit å få med på lønna neste måned.

Jeg fikk adressen hvor oppdraget var og tenkte ikke mer over saken. Da jeg kom fram til bygget viste det seg at det var over 300 vinduer som skulle vaskes. Jeg ringte da sjefen og var meget irritert. Han sa da at det kommer flere folk iløpet av 2 timer og at det var veldig viktig å få dette ferdig. Jeg begynte å vaske vinduer og holdt på helt fram til ca kl 21.00 da noen først dukket opp, jeg slapp det jeg hadde i hendene og stakk hjem og så ut på byen.

Påfølgende mandag fikk jeg kjeft for å ha stikket ifra jobben. DA tiltet det helt for meg inne på kontoret til fyren, og jeg fortalte ham om det å gi korrekte opplysninger om en jobb før noen sier ja eller nei til oppdraget. Det endte med at jeg fikk fullt betalt for jobben og etter den hendelsen så fikk jeg all den infoen jeg ønsket om oppdraget som skulle utføres.

Resultatet var at jeg tok på meg mange flere oppdrag enn før, fordi jeg visste hva jeg gikk til. Det ble en vinn vinn situasjon for oss begge.

Da har du i det minste en sjef som TOK TIL SEG KRITIKKEN!Ingen hadde vel fortalt ham rett i trynet hva slags dust han var før du gjorde det. :thumbup:

Har hatt liknende sjefer,men de har ikke skjønt at det er lite attraktivt å komme trekkene med "en liten og rask jobb" 15 min før arbeidstidens slutt en fredag,men så sto jeg der 4 timer etter helt alene med alt fordi det for det første var mye mye mer en hva han sa,og at "hjelpen" bestod av en uerfaren læregutt som måtte dra 30 min etter jeg kom...hjelpes for et opplegg :wallbash:

Denne idioten av en sjef jeg hadde innså ikke problemet,neida,tvert om:Jeg fikk pepper for " det tok så jævlig lang tid"..merk:Jobben var 6 ganger større en denne servicesjefidioten hadde regnet med,noe som var et mønster hos denne drittsekken :thumbdown:

Sånne tullinger,de jobber ikke jeg for.Det var godt å si opp der..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Hadde en sjef som var rimelig rar, har heldigvis sluttet nå og bynt en annen plass (stakkars folk).

Anyway, etter månder med dritt og useriøse arbeidsforhold tiltet det for meg, organiserte meg og la inn krav til Fellesforbundet om å få bedriften bundet til Tariff. Kjeden var ikke imot dette, og det ble satt i sving forhandlings møter mellom NHO og Fellesforbundet.

Enden på visa for min del var 9 månder utfrysning på jobb fordi sjefen gikk å fortalte alle at grunnet at vi hadde blitt tariff bundet ble arbeidsforhodene og lønningene dårligere. Spredde med andre ord masse løgner. Tok meg 9 månder (ble og tillitsvalgt oppi alt dette) for å rette ut hele sulamitten. Etter at alt var i boks og de ansattes krav var sikret med 100% sikkerhet, gikk hun rundt og forkynte hvor flink hun hadde vært for å få alt på plass og de ansatte hadde mye å takke henne for. Heldigvis var det ingen som trodde på svadaet hennes da.

Samme sjef gikk og henn og sykemeldte seg midt under travleste sommer sesongen, samt direktøren forsvant til Spania og nektet å ta telefonen. Så vi sto der uten noen ansvarlige, så endte opp med at vi som var igjen bare måtte gjøre det beste ut av det for å holde sjappa gåen. Etter noen uker fikk vi hjelp sendt opp fra et annet hotell sørpå som hjalp oss gjennom det værste. I slutten av Juli endte jeg opp med å kræsje totalt i veggen, men heldigvis var det værste over da så jeg kunne ta meg en velfortjent ukes fri - med lønn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...