boulderdash Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei Har sittet her i hele kveld og vurdert frem og tilbake på hvilken av disse laptopene jeg skal kjøpe. ASUS G53SW CI5: http://www.dustinhome.no/asus-g53sw-ci5-23-4gb-500-gtx460m-156-w7hp/product/5010596149 eller ASUS N53SV CI7: http://www.dustinhome.no/asus-n53sv-ci7-20-6gb-750-gt540m-156-w7hp/product/5010598263 Jeg har ikke så mye peiling på hva som spiller inn på ytelsen og hvor stor forskjellen er, men jeg tenkte først og fremst å bruke pc'en til World of Warcraft og vanlig surfing. Ikke store kravene altså. Jeg regner med at G53 er bedre å spille med, men samtidig virker den såpass mye mer klumpete og tung at jeg lurer på om det ikke er likegreit å gå for N53 som i tillegg kan virke bedre på andre områder(?). Er N53 såpass mye dårligere på spill at jeg burde gå for G53 eller blir forskjellen liten nok til at jeg kan gå for N53 gitt min lille vegring mot tyngde og klumpethet. Noen tips/erfaringer? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) GT 540M kommer til å dra WoW fint på høye detaljinnstillinger. Men skal du spille i skjermens fulle oppløsning, så må du kanskje gå et lite hakk ned i grafikkinnstillinger for at det skal gå helt flytende. En skjermoppløsning på 1920x1080 krever i grunnen et kraftigere skjermkort, for å yte mange av dagens spill full rettferdighet. Endret 19. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
boulderdash Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 GT 540M kommer til å dra WoW fint på høye detaljinnstillinger. Men skal du spille i skjermens fulle oppløsning, så må du kanskje gå et lite hakk ned i grafikkinnstillinger for at det skal gå helt flytende. Ok. Takker for raskt svar. Jeg regner med at det da skal gå ganske fint å spille WoW på N53'en. Jeg fryktet at jeg kanskje måtte spille på laveste grafikkinnstilling og oppleve lag og rusk. Er det slik å forstå at G53 er best på de fleste områder, men "styggest"/tyngst/mest klumpete eller har N53 noen fordeler på andre områder enn det rent vekt og utseendemessige? Det ser ut som N53 har mer minne og prossessorkraft? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) G53 er best for spilling. Prosessoren i N53 er bedre, og det er jo en 4-kjerner. Og den er som du sier, mer strømlinjet og nøktern i utseende. Den vil også sannsynligvis bråke mindre, og ha mindre varme å bli kvitt, og du kan vel regne med litt bedre batteritid. Nvidia GT 540M - Notebookcheck.net Ned i siden her kan du se målinger av fps i WoW, men jeg regner med at det er målt i 1366x768 oppløsning. Endret 19. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
boulderdash Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 G53 er best for spilling. Prosessoren i N53 er bedre, og det er jo en 4-kjerner. Og den er som du sier, mer strømlinjet og nøktern i utseende. Den vil også sannsynligvis bråke mindre, og ha mindre varme å bli kvitt, og du kan vel regne med litt bedre batteritid. Ja, da synes vel egentlig valget klart. WoW er vel ikke det spillet som krever mest av grafikk heller, så om jeg kan spille det med decent instillinger og samtidig få en pc som både ser bedre ut, er lettere, og fungerer bedre til andre oppgaver enn WoW så blir det vel N53 tenker jeg. Takker så meget for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå