amundsf Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Hei! Jeg veit at dette er et nesten umulig spørsmål å besvare, men jeg må bare prøve... Det er MANGE år siden jeg sist var noe inne i konsollverdenen (vi snakker super nintendo), og jeg er derfor helt grønn. Nå har det seg slik at min søster (24 år) har fått diagnosen ME og har derfor stort sett ganske lange dager. Hun har ymptet litt frempå om TV-spill. Hun har såpas lite krefter at det er ikke en gang sikkert at hun vil klare å spille, men hvis hun klarer det hadde vært et veldig bra selskap på lange dager. Jeg har derfor tenkt å overraske med en konsoll. Spørsmålet mitt er egentlig enkelt og greit: Anbefaler dere Wii, PS3 eller X Box? Siden hun har ME er det ikke akkuratt overskudd av krefter og det viktigste er derfor at det er ENKELT å ta ibruk. Og spill som ikke er for kompliserte. Ser at Coop Obs har tilbud på Wii til 990 kroner inkl. spillene Wii Sports og Wii Sport Resort. Er det et OK utgangspunkt? PS! Pga. sykdommen er hun nå hjemme hos mine foreldre. Tror ikke TVen har HDMI. Kan konsollene fortsatt kobles opp med SCART, eller er den tiden forbi? På forhånd takk for hjelpen! Amund Endret 19. juli 2011 av amundsf Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Veldig mange spill til Wii inneholder mye veiving med armene, så den er kanskje ikke helt egnet. Hva som er å anbefale av X360 og PS3 er jeg usikker på. Begge har gode spill. Det finnes også en slik du kan kjøpe for PS3 http://www.spaceworld.no/spill-og-konsoll/playstation-3-1/konsoll-tilbehor-3/ps3-rgb-scart-cable/ Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Veldig mange spill til Wii inneholder mye veiving med armene, så den er kanskje ikke helt egnet. Hva som er å anbefale av X360 og PS3 er jeg usikker på. Begge har gode spill. Det finnes også en slik du kan kjøpe for PS3 http://www.spaceworld.no/spill-og-konsoll/playstation-3-1/konsoll-tilbehor-3/ps3-rgb-scart-cable/ Takker for svar Tar med dette i vurderingen. Noreply: Takker for svaret, men ønsker nok noe mer begrunnelse enn det der Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 FIngen flere som har noen anbefalinger med begrunnelse? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Min første tanke var det som har blitt sagt, at Wii er kanskje ikke ideelt, siden man må bruke armene mer aktivt enn med de to andre. Men så kom jeg på at Wii er bakoverkompatibel, og spiller GameCube-spill uten at du trenger annet enn spillene og en GC-kontroll. Da taper du heller ingenting på å koble til med SCART, men jeg vet ikke hvor lett det er å få tak i GC-utstyr i dag. Nytt finner man det neppe. Wii har også Virtual Console, som gir deg tilgang på et enormt bibliotek av spill fra din egen tid i konsollverdenen - NES, SNES, Mega Drive, NeoGeo, TurboGrafx, som alle kan styres med GC-kontroller... Kanskje Wii ikke er så dumt likevel, i verste fall kan jo Wiimoten bare brukes som en slags fjernkontroll for å navigere til andre spill som lar seg styre uten like mye veiving. I forhold til de to andre alternativene, så er de nokså likestilte. Jeg synes kontrollene til X360 er mer behagelige enn PS3 sine, og komfort er kanskje et poeng? Hvis du har noen venner med disse konsollene, så kan du jo låne en kontroll og se hvilken av dem søsteren din synes ligger best i hendene. Spillmessig er det vanskelig å komme med noe matnyttig. Wii har det største biblioteket av lett tilgjengelige spill (vil jeg tro), men også store mengder shovelware. 360 og PS3 stiller seg ganske jevnt i forhold til spill, med hvert sitt knippe eksklusive titler, og resten delt i mellom dem. Både PS3 og Xbox kan kobles til med SCART, men enkelte spill er såpass åpenbart designet med HDTV-er i tankene at det f.eks. er vanskelig å lese teksten på SDTV-er. Anbefaler også å styre unna spill som krever Kinect (X360) også, eller Move til PS3 - førstnevnte krever at du bruker hele kroppen, sistnevnte er som Wii. Endret 20. juli 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Wii har også Virtual Console, som gir deg tilgang på et enormt bibliotek av spill fra din egen tid i konsollverdenen - NES, SNES, Mega Drive, NeoGeo, TurboGrafx, som alle kan styres med GC-kontroller... Kanskje Wii ikke er så dumt likevel, i verste fall kan jo Wiimoten bare brukes som en slags fjernkontroll for å navigere til andre spill som lar seg styre uten like mye veiving. Dette er et veldig godt poeng som jeg ikke tenkte på da jeg skrev mitt innlegg. Wii bør kanskje vurderes likevel da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå