BjørnarH Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har en maskin som sender brikkenumre og klokkeslett ut på USB-porten når det kommer en løper forbi. Løperne har hver sin brikke med forskjellige numre. jeg vil koble til en PC med Apache, en MySQL-base og PHP for å lese av disse tidspunktene og lagre disse i en tabell i basen. Jeg har vært inne på noen diskusjonsfora og funnet ut at command-line script er tingen. Hvordan kan jeg lage et command-line script i php som klarer å lese data fra USB-porten på PC-en og skrive disse til tabellen i basen? jeg vet ikke formatet på data som kommer inn på USB-porten. Hvordan finner jeg ut det? Selve løperdata og resultatlister skal jeg nok kunne klare å håndtere selv. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Vel, et steg videre så har du jo PHP sine kommandoer - exec - shell_exec - og alle de andre Så kan vel "wrappe" ét bash script inn i PHP scriptet. Så kan PHP ta seg av å vise dataen på web'en + MySQL. 1 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Problemet her er at PHP ikke kjenner til USB-porten. Fremgangsmåten jeg ville brukt er å få et annet verktøy til å legge data fra USB-enheten inn i databasen og heller brukt PHP til presentasjon. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Når det gjelder dataformatet så kan du spørre produsenten. Alternativt så kan du finne et verktøy til å dumpe data fra USB-porten til skjerm eller fil og se hva du finner. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Problemet her er at PHP ikke kjenner til USB-porten.. Dette er likegyldig om du tar i bruk f. eks exec() som kjører lokalt på servern. Tatt i utgangspunkt at USBen er tilgjengelig lokalt selvfølgelig. Lenke til kommentar
nwinger Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Problemet her er at PHP ikke kjenner til USB-porten. Fremgangsmåten jeg ville brukt er å få et annet verktøy til å legge data fra USB-enheten inn i databasen og heller brukt PHP til presentasjon. Trenger php å kjenne til usb-porten så lenge du har mulighet for å kjøre shell da? Skulle da tro, med funksjonaliteten til et shell, at php skal gå greit frem og tilbake. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er relevant fordi han spør hvordan han kan lese data fra USB-porten "jeg kjenner ikke formatet som kommer inn på USB-porten" skriver han. Det tyder på at drivere også kan være et problem. Uansett så er ikke PHP riktig verktøy for å lese data fra maskinvare. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er nettopp det som er poenget vårt, BlueEAGLE, at man heller kan bruke shell/bash for å gjøre det man vil med USBen ved bruk av f. eks exec-funksjonen til PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå