Gå til innhold

Erfaring med reklamasjon hos Dell angående laptop?


EG-s

Anbefalte innlegg

Har en xps 1710 laptop som det igjen er feil på. Maskinen var under 4 år på stedet service kontrakt som har gått ut.

feilene:

 

1 defekt dvd når den var ny, fikk tilsendt ny.

2 lcd skjerm, satt på ny.

3 defekt vifte på skjermkort, ny vifte satt på. (2009)

Error Code 3700:011B

Msg: Expected Video Fan on high RPM of 3700. Detected fan RPM = 0.

 

4.Laptopen ble svært varm og startet ikke etter reboot,- Feilmeldingen på Lock LEDs var cpu. Fikk skiftet hovedkort, gpu og høyre vifte igjen. (2010)

 

Nå fungerer ikke høyre vifte igjen, skjermkortet. Og feilmeldingen er den samme som første gang.

Error Code 3700:011B

Msg: Expected Video Fan on high RPM of 3700. Detected fan RPM = 0.

 

Hvis en har forstått det riktig er det to muligheter for å fikse samme feil? Viften er allerede byttet to ganger før( samt gpu, skjerm og dvd)?

 

Etter siste feil fikk en flere mail om å kjøpe forlengelse av servicen, men skulle tro den varte lenger enn 10mnd før den streiket igjen.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vet det, derfor en ikke kjøpte forlengelse av service. Skulle tro den varte litt etter det.

 

Dell nevnte nå at de måtte vente på svar fra politisk forbruker avdeling ?

 

Viften har vært skiftet to ganger men siste feilmelding var at den ikke startet. Forklarte at maskinen blir svært varm når viften ikke virket noe som kan ødelegge komponenter slik at den ikke starter. Uten videovifte jobber cpu på 100% og viften på fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...