EG-s Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Har en xps 1710 laptop som det igjen er feil på. Maskinen var under 4 år på stedet service kontrakt som har gått ut. feilene: 1 defekt dvd når den var ny, fikk tilsendt ny. 2 lcd skjerm, satt på ny. 3 defekt vifte på skjermkort, ny vifte satt på. (2009) Error Code 3700:011B Msg: Expected Video Fan on high RPM of 3700. Detected fan RPM = 0. 4.Laptopen ble svært varm og startet ikke etter reboot,- Feilmeldingen på Lock LEDs var cpu. Fikk skiftet hovedkort, gpu og høyre vifte igjen. (2010) Nå fungerer ikke høyre vifte igjen, skjermkortet. Og feilmeldingen er den samme som første gang. Error Code 3700:011B Msg: Expected Video Fan on high RPM of 3700. Detected fan RPM = 0. Hvis en har forstått det riktig er det to muligheter for å fikse samme feil? Viften er allerede byttet to ganger før( samt gpu, skjerm og dvd)? Etter siste feil fikk en flere mail om å kjøpe forlengelse av servicen, men skulle tro den varte lenger enn 10mnd før den streiket igjen. Endret 19. juli 2011 av EG-s Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Lovfestet reklamasjonsrett for datamaskiner er fem år, sånn til orientering. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Ja vet det, derfor en ikke kjøpte forlengelse av service. Skulle tro den varte litt etter det. Dell nevnte nå at de måtte vente på svar fra politisk forbruker avdeling ? Viften har vært skiftet to ganger men siste feilmelding var at den ikke startet. Forklarte at maskinen blir svært varm når viften ikke virket noe som kan ødelegge komponenter slik at den ikke starter. Uten videovifte jobber cpu på 100% og viften på fullt. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 KAn du ikke heve kjøpet ditt nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå