John Ottesen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Kalkgrube-HDR Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 fin billede fra gruberne Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 fin billede fra gruberne Mange tak for det Leif. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Absolutt et bra resultat av HDR behandlinge. Fin komposisjon. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Absolutt et bra resultat av HDR behandlinge. Fin komposisjon. Mange tak for din kommentar Erik. Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Syntes dette bildet var helt fantastisk, og veldig flott lys, selv om det anntaglig er kunstig. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Et fint bilde med liv i! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Et interessant sted, Mønsted gruver. Var der selv for noen år siden, men brukte da kun monopod og for lange lukkertider; og resultatene ble deretter Med delysforholdene som er der, så kan jeg godt tenke meg at HDR kan være en løsning. Jeg blir ikke helt fortrolig med dette bildet; jeg liker fargenyansene, og kompisjonen sitter bra - øyet ledes inn mot mørket via de mangefargede gruve-veggene. Jeg er dog usikker på om jeg liker hvordan gruveveggene gjengis her, særlig på høyre side. Der ser de ut som om de er laget av smeltet tinn; og ikke støvet kalkstein. Lenke til kommentar
Knut Slåtta Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Fint bilde hvor farger og former skaper god dybde. Synes HDR er en egnet teknikk for et bilde som dette. Lenke til kommentar
thoar Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 flott hdr dette. motiv, komposisjon osv.. her har hdr kommet til sin rette og får frem masse detaljer. Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Dette ble lekkert. Flotte farger, god komp som gir fin dybde. Liker dette godt. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Syntes dette bildet var helt fantastisk, og veldig flott lys, selv om det anntaglig er kunstig. Mange tak Håkon, ja der er kunstig lys i gruben. Et fint bilde med liv i! Mange tak Karl-Ivar. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Et interessant sted, Mønsted gruver. Var der selv for noen år siden, men brukte da kun monopod og for lange lukkertider; og resultatene ble deretter Med delysforholdene som er der, så kan jeg godt tenke meg at HDR kan være en løsning. Jeg blir ikke helt fortrolig med dette bildet; jeg liker fargenyansene, og kompisjonen sitter bra - øyet ledes inn mot mørket via de mangefargede gruve-veggene. Jeg er dog usikker på om jeg liker hvordan gruveveggene gjengis her, særlig på høyre side. Der ser de ut som om de er laget av smeltet tinn; og ikke støvet kalkstein. Mange tak for din kommentar 'tomsi42' jeg brugte trebenet stativ til billedet. Det er nok ikke tin, der på væggen, men det har vel ikke været rent kalk det hele??? De store dynger ude, er jo en slags ukurant materiale! Tonemappen har nok også ændret på det? Endret 21. juli 2011 av John Ottesen Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Også mange tak til Knut, Thoar og Ulla for de fine kommentarer. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Fin komposisjon og farger, men jeg blir ikke helt fortrolig med dette HDR-bildet. Synes de lyse feltene i forgrunnen virker kunstige - litt sånn «bølgeblikk»-aktig - særlig på høyre side. Fjellet får liksom helt feil struktur - det er noe som ikke er riktig. Det hadde vært skikkelig fint om du hadde lagt ut et bilde som ikke var tatt i HDR fra samme sted, men bare etterbehandlet på en skikkelig måte. Tror nesten det hadde blitt bedre, men bevares - dette er jo et meget bra bilde - komposisjonsmessig og lyset innover i fjellet - det er bra. RAK-foto Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Fin komposisjon og farger, men jeg blir ikke helt fortrolig med dette HDR-bildet. Synes de lyse feltene i forgrunnen virker kunstige - litt sånn «bølgeblikk»-aktig - særlig på høyre side. Fjellet får liksom helt feil struktur - det er noe som ikke er riktig. Det hadde vært skikkelig fint om du hadde lagt ut et bilde som ikke var tatt i HDR fra samme sted, men bare etterbehandlet på en skikkelig måte. Tror nesten det hadde blitt bedre, men bevares - dette er jo et meget bra bilde - komposisjonsmessig og lyset innover i fjellet - det er bra. RAK-foto Jeg skal finde original udgaven af billedet (har nok været på Gamle Didit)?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg