Bonna86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg beklager hvis en lignende tråd har blitt opprettet før, men utifra søket kunne jeg ihvertfall ikke finne det. Uansett, jeg tenkte dette kunne være en tråd for oss som skal begynne på master eller holde på med master. Hadde vært interessant å lese hva andre skal ta sin master i. Jeg skal selv begynne på master i engelsk nå til høsten. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hva er/var karakter kravet for master grad i deres emne? Jeg holder på forsatt med bachelor og er nødt å ta enkelte emner om igjen, ettersom kravet var gjennomsnittlig C, og siden jeg har fått et par D'er så vil det gjøre det litt vanskelig for meg. Har hørt at enkelte fakulteter er relativt snille på det området, men ønsker ikke slik hjelp, min egen skyld for en slik situasjon, så jeg får lese litt mer Hadde vært intressant å vite alderen til folk også Edit: lykke til! Har hørt at bachelor i engelsk er vanskelig, ( selv for en som er god i engelsk)kan ikke forestille hvordan master kommer til å bli :O Endret 26. juli 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Thomas_Elliot Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Var det master på en spesiell linje/skole du tenkte på her eller generelt? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hadde vært interessant å lese hva andre skal ta sin master i. Var det master på en spesiell linje/skole du tenkte på her eller generelt? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hva er/var karakter kravet for master grad i deres emne? Jeg holder på forsatt med bachelor og er nødt å ta enkelte emner om igjen, ettersom kravet var gjennomsnittlig C, og siden jeg har fått et par D'er så vil det gjøre det litt vanskelig for meg. Har hørt at enkelte fakulteter er relativt snille på det området, men ønsker ikke slik hjelp, min egen skyld for en slik situasjon, så jeg får lese litt mer Hadde vært intressant å vite alderen til folk også Edit: lykke til! Har hørt at bachelor i engelsk er vanskelig, ( selv for en som er god i engelsk)kan ikke forestille hvordan master kommer til å bli :O Det er gjennomsnitt på C som kreves. Jeg fikk dog feilinformasjon etter noen uklarheter og kom inn på det grunnlag av at jeg hadde C eller høyere i gjennomsnitt på mine tre siste emner i engelsk bachelor. Jeg hadde dog nesten C i snitt ift hele studiet, så det var nok derfor min klage gikk igjennom. Jeg er forøvrig 24 år, fyller 25 år. Jeg begynner på mitt 7 år som student. Var det master på en spesiell linje/skole du tenkte på her eller generelt? Som jeg skrev: Uansett, jeg tenkte dette kunne være en tråd for oss som skal begynne på master eller holde på med master. Hadde vært interessant å lese hva andre skal ta sin master i. Med andre ord: generelt. Man kan gi hverandre erfaringer selv om man ikke nødvendigvis studerer akkurat det samme. Endret 26. juli 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Takk for info en, som nevnt, lykke til ^^ Hvis jeg ikke får til C i snitt, kan jeg alltid forbedre karakterene når jeg jobber. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Kravet om C er nasjonalt, men det varierer litt om de ser på karakterene for hele bachelor eller bare fordypningen din. Det varierer også om de vekter fagene etter antall studiepoeng. Jeg går forresten Master i fredstudier og konfliktstransformasjon. Lenke til kommentar
Thomas_Elliot Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har ikke startet enda, men skal gå på NITH på Business Systems Integration http://nith.no/master/studieprogrammer/SAP Når det kommer til karakterer er vel kravet litt annerledes ved privatskole. Vet ikke hva snittet er, men man trenger ihvertfall bachelor innenfor relevant emne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå