Footy Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har fjernet en dør mellom stue og gang og laget alt bredere... sidene er så foret ut med utforinger kjøpt på maxbo (Se bilde) som er skrudd på med justeringsskruer... Planen var å sparkle over skruehullene, heftgrunne for å så male de i samme hvtfarge som jeg skal male på listene... Men en tanke slo meg, er jeg nødt å male et strøk med kvistlakk før jeg sparkler og maler? Hva blir evnt. konsekvensene om jeg ikke gjør dette? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hvis det er furu så bør du definitivt bruke kvistlakk da den svetter i årevis. Hvis du ikke gjør det så vil du få blanke stygge flekker eller i værste fall avskalling og kvae. Kvistlakk er egentlig kjapt og enkelt å påføre så det er en grei forsikring mot at sluttresultatet blir ruinert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 du bør absiolutt bruke kvistfjerner. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 da er kvistlakk kjøpt inn... takk for hjelpen Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Mulig du visste dette fra før, men du trenger ikke dekke alt med kvistlakk, det holder å lakke over kvistene.. Og det er lurt med to strøk kvistlakk. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvis det er furu så bør du definitivt bruke kvistlakk da den svetter i årevis. Hvor lenge? Jeg har furupanel i en gammel stue som har stått ubehandlet siden 1980. Skal nå male hvitt. Er det nødvendig med kvistlakk på så gammelt panel? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Sjansen er mindre men jeg ville ikke tatt noen sjanser, bruk kvistlakk. Better safe than sorry. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Eller bruk denne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå