Gå til innhold

Komplett Gamer, Alienware, eller Bygge Selv?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en PC til høsten, og har lyst til å endelig bygge min egen, PC. For det meste fordi jeg har veldig lyst til det. Men, jeg tenker at Komplett Gamer-serien er jo enkelt og greit også. I tillegg så jeg på Alienware, siden de er kjent for såpass gode PC-er for spilling.

Jeg har et budsjett på 10-15'000.

Hvilken vei burde jeg gå? Det er kanskje mer et spørsmål om smak og behag, men er f.eks. Alienware verdt pengene? Eller går det der en del penger til at det faktisk er en Alienware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var innom Elkjøp der jeg bor i vår, når de fikk inn Alienware. Jeg fikk beskjed av han som hjalp meg der, til å ikke kjøpe Alienware med mindre jeg skulle ha det.

Fordi man betalte så mye mer for navnet, og "kule" gadgets som ikke har noe å si med tanke på ytelse.

Jeg endte opp med en komplett gamer extreme, og er veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Så, noe jeg kom på var å kjøpe alle de individuelle delene fra en PC på Komplett, siden jeg da kan være sikker på at alle delene passer greit sammen, og jeg kan spare litt på ting jeg ikke trenger, (spill, tastatur og mus)

Er det noe som tilsier at jeg ikke burde gjøre det?

Og bør jeg kjøpe Support-pakken?

Lenke til kommentar

Skrev før jeg faktisk så etter selv. Nederste varen i PCene er en 3-års garanti. Men den kan vist ikke kjøpes seperat.

Og jeg mener å kjøpe alle delene selv, bare fordi det er underholdende å sette sammen en datamaskin selv.

Lenke til kommentar

Man sparer fort en del penger på å bygge selv, samtidig får man også en maskin helt nøyaktig slik man vil ha den uten for mye eller for lite. Det å sette sammen en maskin er lekende lett, bare les i manualen som følger med hovedkortet eller sjekk litt på nettet.

Lenke til kommentar

Man sparer fort en del penger på å bygge selv, samtidig får man også en maskin helt nøyaktig slik man vil ha den uten for mye eller for lite. Det å sette sammen en maskin er lekende lett, bare les i manualen som følger med hovedkortet eller sjekk litt på nettet.

dette er faktisk ikke helt korrekt, nå omdagen er konkuransen på ferdig maskinen på det norske marked slik at ferdigmaskiner(tenker da på typen som komplett osv bygger) i noen tilfeller faktisk lavere i pris en komponentene i seg selv, i tilegg får man garanti på selve maskinen via produsenten som vil si med engang et komponent ryker, trenger ikke du/han feilsøke selv, men kan istedenfor levere hele maskinen til produsenten

Derimot jeg ville ALDRI kjøpt en alienware(stasjonær that is) da det er vanlige maskiner med et par led's, litt fancy look og en ektra stor prislapp

komplett ferdigmaskiner støttes!

selvbygg kan du vurdere hvis du mener selv at ved en eventuell feil så kan du selv finne årsaken.

Lenke til kommentar

dette er faktisk ikke helt korrekt, nå omdagen er konkuransen på ferdig maskinen på det norske marked slik at ferdigmaskiner(tenker da på typen som komplett osv bygger) i noen tilfeller faktisk lavere i pris en komponentene i seg selv, i tilegg får man garanti på selve maskinen via produsenten som vil si med engang et komponent ryker, trenger ikke du/han feilsøke selv, men kan istedenfor levere hele maskinen til produsenten

Derimot jeg ville ALDRI kjøpt en alienware(stasjonær that is) da det er vanlige maskiner med et par led's, litt fancy look og en ektra stor prislapp

komplett ferdigmaskiner støttes!

selvbygg kan du vurdere hvis du mener selv at ved en eventuell feil så kan du selv finne årsaken.

Sjekket nettopp hos Komplett og det var billigere å kjøpe de samme komponentene hver for seg enn en ferdig maskin på de jeg sjekket, kanskje er man heldig å komme over tilbud osv., men generelt sett så er det fortsatt billigere å handle løst. Når det kommer til garanti så gjelder uansett kjøpsloven i Norge slik at du har like god garanti om noen av komponentene skulle ryke i din selvbygde maskin. Fordelen her er også at om du f.eks. får en feil med en minnemodul så trenger du ikke å sende inn hele maskinen, men kun den komponenten som har takket for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...