Zeph Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er heilt normalt når du blir eldre. Er det? Hva baserer du det på? Jeg kan skjønne at noen kanskje mister smaken for enkelte sjangere, men at å bli uinteressert i spillmediet er et resultat av å bli voksen? Ja. Om ikkje uinteressert, så i det minste mindre. Med "voksen", legg ein sjølvsagt at ein blir eldre, får andre interesser, jobb, ansvar osv. Det er sjølvsagt ingen universell sanning, men for mange er det tilfelle. Eg var veldig aktiv sjølv for 6-7 år sidan, men det har blitt mindre og mindre med åra. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Ja. Om ikkje uinteressert, så i det minste mindre. Med "voksen", legg ein sjølvsagt at ein blir eldre, får andre interesser, jobb, ansvar osv. Det er sjølvsagt ingen universell sanning, men for mange er det tilfelle. Eg var veldig aktiv sjølv for 6-7 år sidan, men det har blitt mindre og mindre med åra. Det at du får mindre fritid betyr ikke nødvendigvis at du får mindre interesse. Jeg har ikke problemer med å forstå at dette kan gjelde noen, men jeg tolket kommentaren din som om at dette var et vanlig aspekt ved å bli voksen (mentalt). Nå virker det også som trådstarteren ikke spiller mindre fordi det er andre aktiviteter som tar opp tiden/tar prioritet, men fordi han har blitt lei spill. Endret 24. juli 2011 av cs_ Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Du er ikke alene om tap av gaming lyst... For min del så har jeg spilt siden jeg var 8år gammel, det vil si nesten hver dag i 25år.....! En har blitt voldsomt kresen over all den tid og mesteparten av spill som kommer ut idag er søppel i mine øyne Mange av disse spillene har jeg kjøpt og lysten synker bare mer å mer...men det er noen perler der ute som gjør at lysten ikke er helt borte. En må være veldig selektiv på hva en kjøper og gidder å bruke sin tid på...og det har hjulpet for min egen del. Jeg har også nesten utelukkende spilt kun på konsoll, nå som jeg har invistert i mine øyne en særdeles rå spill pc så gir det enda litt mer lyst til å spille. Grafikk er ikke alt men når en har så si opplevd alt innen spill så er grafikk en av veiene å gå for nye opplevelser. Teksturer som er så detaljert at en kan nesten tro det er ekte har gitt meg lyst til å spille mer igjen, om en allerede er en pc spiller så er kanskje konsoll er veien å gå? Det er om ikke voldsomt mange men endel perler der som en nesten bare ikke kan gå glipp av... Men tror det at en går lei er noe som generelt skjer når en blir eldre og har spilt endel..jeg og mange bekjente begynner å dra opp i årene og en spiller bare mindre å mindre....men når det kommer en perle så blir vi like gale som når vi var 15 igjen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det at du får mindre fritid betyr ikke nødvendigvis at du får mindre interesse. Jeg har ikke problemer med å forstå at dette kan gjelde noen, men jeg tolket kommentaren din som om at dette var et vanlig aspekt ved å bli voksen (mentalt). Det meiner eg og ja. Eg har meir fritid i dag enn eg har hatt noko gong i livet, men brukar likevel svært lite tid på spel. Det er på mange vis ikkje like kjekt lengre. 1 Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Gud så deilig det er å sette seg ned foran PCn , etter endt arbeidsdag , eller en dag med ørretfiske og friluftsliv.Ta et par øl og et par timer med gaming før en legger seg. Man blir lei absolutt alt i for store doser før eller siden , det er like sikkert som at jorden snurrer rundt. Det med voksen-tullet er bare vås , skal man slutte å la seg underholde/spille/stimulere selv om man blir voksen ? Den største spillegruppen er oss mellom 30-40 år. Folk har spillt hele livet siden vi begynte å blir siviliserte for mange tusen år siden.Terninger , forenkla sjakk osv osv. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det finnes langt mer i livet enn gaming. Vær glad for at lysten forsvinner. Mulg det, men det var jo ikke det han spurte om... Synet om at gaming er destruktivt gjennomsyrer samfunnet - men er det egentlig så mye bedre at folk henger ute, fester og drikker, råner eller driver risikosport som tidsfordriv? OP: Jeg kjenner også at jeg spiller mye mindre om dagen. Spillgleden er heller ikke sammenlignbar med det den engang var. Tidligere kjøpte jeg spill og gledet meg til å prøve ut innholdet. Nå spiller jeg kanskje et spill noen timer før jeg legger det bort for alltid. Nå går det mest i spill som er litt avanserte og modne. Kan gi deg noen eksempler på spill som har gitt meg litt glede i senere tid: Civilization V: Gir god utfordring på høye nivåer, men AI er stundom litt forutsigbar og barnslig (hvis du bygger litt mange wonders, byer osv. vil en alliert f.eks angripe deg av misunnelse). Anbefales hvis du er interessert i turbasert strategi! Mount & Blade: Følelsen av et gammelt spill, vågalt og vanedannende RPG som tillater deg å handle relativt fritt i en middelaldersetting. Liten utvikler og dårlig grafikk, men fantastisk gameplay. Anbefales hvis du er interessert i RPG! Supreme Commander: Forged Alliance: Dypt og slowpaced strategi. Særlig fantastisk for oss som liker turtle-rollen i stedet for den typiske Starcraft rush-følelsen hvor alt bør skje pronto. Du trenger en saftig maskin for å spille mot ekstrem AI med mange enheter. Anbefales hvis du er interessert i RTS! ARMA 2: Kanskje en av de dypeste kjente krigssimulatorene. Her kan du gjøre ALT: Være ulike typer infanteri, styre fly/helikoptre, dirigere artilleri, you name it. Du kan også lage dine egne scenarier i en kraftig mission editor. Anbefales hvis du er interessert i FPS/alt som har med krigsspill å gjøre. Ellers kan jeg bare oppfordre deg til å prøve de spillene du har best minner fra. Jeg har for eksempel spilt spill jeg elsket helt tilbake i 1994 osv. og nostalgien kom med en eneste gang! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det finnes langt mer i livet enn gaming. Vær glad for at lysten forsvinner. Mulg det, men det var jo ikke det han spurte om... Synet om at gaming er destruktivt gjennomsyrer samfunnet - men er det egentlig så mye bedre at folk henger ute, fester og drikker, råner eller driver risikosport som tidsfordriv? Svært saklig. IMO en av de mest latterlige utsagnene faktisk. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Kanskje du begynner å bli voksen?` 1-2 timer hver dag er uansett mye. Men nå har jeg spilt settlers 2 over 1500 timer, så er vel ikke rette kjeft til å si så mye. Gud så deilig det er å sette seg ned foran PCn , etter endt arbeidsdag , eller en dag med ørretfiske og friluftsliv.Ta et par øl og et par timer med gaming før en legger seg. Man blir lei absolutt alt i for store doser før eller siden , det er like sikkert som at jorden snurrer rundt. Det med voksen-tullet er bare vås , skal man slutte å la seg underholde/spille/stimulere selv om man blir voksen ? Den største spillegruppen er oss mellom 30-40 år. Folk har spillt hele livet siden vi begynte å blir siviliserte for mange tusen år siden.Terninger , forenkla sjakk osv osv. Er forskjell på å spille litt i blant å spille 4-7 timer dagen. Han er bekymret fordi han spiller bare to timer dagen, noe som for et voksent menneske som har andre ting å tenke på, er ganske mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå