wasco Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Solstråler Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Helt nyyydelig! Herlig stemningsbilde. Fin komp også. Tar seg fint ut med gjerdet i forgrunnen, synes jeg. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja vakkert er det,fint som du har fanget solstrålene her,muligt mer lys/kontrast i bilde. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Dejligt lys og farver. Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har en følelse av at du så for deg dette "maleriet" før selve tagningen tok til, og skjønner du har lagt ned et godt stykke gjennomtengt arbeide for å komme frem til dette resultatet. Og FOR ET RESULTAT...! Utrolig vakkert, en ren nytelse å betrakte dette på stor skjerm. Det er "mykt", dynamisk og skarpt på samme tid, gode eksponeringer er foretatt og særs godt "sammensmeltet". Dette både imponerer og inspirerer. Gått på med lupe i stort format, finner ikke stort å prike på - med unntak av noe gjengrodd fjellparti under solen. Men sett som en helhet synes jeg ikke det spiller noen som helst rolle. På originalen tipper jeg gjerdet ikke tilfører stort, men med denne stemnings-redigeringen så birdrar det i allefall ikke negativt! Spm. 1: Fremstår solstrålene i bildet som eksponert eller fremhevet i etterkant? Spm. 2: Har du jobbet selektivt med lyset? Til info.: HDR Efex Pro er nå bestilt fra Apple Store! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Vakkert komponert bilde, fin stemning og farger! Lenke til kommentar
reginarr Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Og roen senket seg Bra bilde dette! Vakkert landskap er det også. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Helt nyyydelig! Herlig stemningsbilde. Fin komp også. Tar seg fint ut med gjerdet i forgrunnen, synes jeg. Takk for kommentaren, jeg likte også det gjerdet i forgrunnen Ja vakkert er det,fint som du har fanget solstrålene her,muligt mer lys/kontrast i bilde. Takk for kommentaren. Jeg prøvde meg fram med ulike grader av lys, og løftet faktisk lyset i hele bildet et lite hakk før jeg la det ut Dejligt lys og farver. Tusen takk Har en følelse av at du så for deg dette "maleriet" før selve tagningen tok til, og skjønner du har lagt ned et godt stykke gjennomtengt arbeide for å komme frem til dette resultatet. Og FOR ET RESULTAT...! Utrolig vakkert, en ren nytelse å betrakte dette på stor skjerm. Det er "mykt", dynamisk og skarpt på samme tid, gode eksponeringer er foretatt og særs godt "sammensmeltet". Dette både imponerer og inspirerer. Gått på med lupe i stort format, finner ikke stort å prike på - med unntak av noe gjengrodd fjellparti under solen. Men sett som en helhet synes jeg ikke det spiller noen som helst rolle. På originalen tipper jeg gjerdet ikke tilfører stort, men med denne stemnings-redigeringen så birdrar det i allefall ikke negativt! Spm. 1: Fremstår solstrålene i bildet som eksponert eller fremhevet i etterkant? Spm. 2: Har du jobbet selektivt med lyset? Til info.: HDR Efex Pro er nå bestilt fra Apple Store! Hei og takk for tilbakemeldingen. 1. Solstrålene er "ekte" til en viss grad. De lange strålene oppsto under eksponeringen. Men jeg har brukt en "pensel" (slike kan du laste ned tusenvis av fra nettet) for å få fram de tynneste strålene ut fra sola. 2. Jeg jobber stort sett altid selektivt med både lys, farger, kontrast osv. Noen områder tilfører jeg mer lys, andre områder mindre. Det samme med farger og kontrast. Det er jo det som gjør det spennende å jobbe med PS, at du kan gjøre ulike redigeringer i ulike områder av bildet Lykke til med HDR Efex Pro. Vakkert komponert bilde, fin stemning og farger! Takk for hyggelig kommentar Lenke til kommentar
wasco Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Og roen senket seg Bra bilde dette! Vakkert landskap er det også. Takk for kommentaren.. Vestlandet er jo vakkert Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Flott motlysbilde, som du treffer godt med. Fint komponert, virker som det er litt for mye innslag av rødt i fargene, men det er kanskje brytingen i sollyset som gjør det. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Flott motlysbilde, som du treffer godt med. Fint komponert, virker som det er litt for mye innslag av rødt i fargene, men det er kanskje brytingen i sollyset som gjør det. Takk for kommentaren Jeg ville justere hvitbalansen i bilde, fodi jeg syntes det ble alt for gult. Ser nå at jeg nok har dratt denne justeringen litt for langt, og det har framkommet et rødstikk som er litt for "kjølig" Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Her har du foreviget et nydelig landskap på en super måte. En ting lurer jeg imidlertid på. Har du bevisst latt bilde få en lilla tone? I fjellene til venstre kommer dette særlig godt frem. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Her har du foreviget et nydelig landskap på en super måte. En ting lurer jeg imidlertid på. Har du bevisst latt bilde få en lilla tone? I fjellene til venstre kommer dette særlig godt frem. Takk for kommentaren.. Nei, det som har skjedd her er at jeg prøvde å justere hvitbalansen fordi orginalen ble litt for gul/rød. Her har jeg nok dratt litt for hardt i hvitbalasen og da har blåtonene blitt litt for domminerende Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Bærre lækkert.Ja det tyder vel på det falt i smak det.Strålene ett stort pluss;) Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 mja.. ikke alletide det funker med sola rett på, men her synest jeg det ble bra! solstrålene gjør det lille ekstra som gjør bildet se verdig. er det kvelds eller morgen lys? Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Dette ble bærre lekkert, fantastisk lys, og med HDR så henter du frem flotte farger hele veien. Dette er flott Wasco. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Knall bra bilde, liker spesielt forgrunnen med trer gress strå og gjerdet Lenke til kommentar
trondwestby Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Flott motlysbilde. Er ikke sånn kjempefan av HDR men synes det ble stilig. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Bærre lækkert.Ja det tyder vel på det falt i smak det.Strålene ett stort pluss;) Tusen takk for kommentaren mja.. ikke alletide det funker med sola rett på, men her synest jeg det ble bra! solstrålene gjør det lille ekstra som gjør bildet se verdig. er det kvelds eller morgen lys? Bildet er tatt på kvelden. Motlysbilder er en utfordring og som du sier er det ikke altid det fungerer. Men det var solstrålene som tiltalte meg i dette motivet, og det var derfor jeg kalte bildet "Solståler" Dette ble bærre lekkert, fantastisk lys, og med HDR så henter du frem flotte farger hele veien. Dette er flott Wasco. Takk for kommentaren Knall bra bilde, liker spesielt forgrunnen med trer gress strå og gjerdet Takk for kommentaren. Ja, det er jo vakkert her på Vestlandet Flott motlysbilde. Er ikke sånn kjempefan av HDR men synes det ble stilig. Den eneste muligheten for å få et slik motiv som dette til å fungere, er ved hjelp av HDR, så i slike tilfeller liker jeg å bruke HDR. Ikke for å kritisere andre som bruker HDR til mer ekstreme uttrykk, men HDR ble først og framst utviklet for å kunne ta akkurat denne type bilder Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg hadde en kommentar til bildet dit i går men jeg har nokk glemt å trykke på post, ja ja iallfall et flott bilde du har ordnet her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg