Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Huden min fikk kontakt med katte orm medisin.

En_annen

Anbefalte innlegg

mor ga katten min orm medisin uten at jeg viste det. Det er sånn du tilsetter nakken, en slaks flytende veske. Jeg koste med katten, og merket han var våt bak i nakken. Jeg vasket hendene raskt etterpå etter jeg fant ut mor hadde gitt medisinen. Jeg vasket hendene grundi, men hvis jeg ikke fikk medisin helt vekk fra hendene mine, hva kan skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En flytende veske?

Kan det kanskje heller ha vært at hun forsøkte å få katten til å svelge middelet, og at det ble sølt ned på pelsen? Et ormemiddel skal vel virke i mage og tarm, der ormene er...

Eller kan det ha vært at katten hadde et skremmende sår i nakken som var angrepet av makk?

Nå er jo ikke dette så viktig, da. Men lurte litt.

Lenke til kommentar

En flytende veske?

Kan det kanskje heller ha vært at hun forsøkte å få katten til å svelge middelet, og at det ble sølt ned på pelsen? Et ormemiddel skal vel virke i mage og tarm, der ormene er...

Eller kan det ha vært at katten hadde et skremmende sår i nakken som var angrepet av makk?

Nå er jo ikke dette så viktig, da. Men lurte litt.

det er en orm kur du tilsetter i nakken på katten. Helt seriøst. Jeg vet det fordi det var jeg som kjøpte den :)

Lenke til kommentar

Er ikke farlig, samme type ormemiddel kan kjøpes på apoteket for mennesker.

Tror man bare får 4 tabletter ved hvert kjøp.

Har ikke hørt om ormemiddel tilført via huden.

Som regel er dette mot flått, lus, og lopper.

En type heter Frontline og selges som pipetter.

Er flere typer av dette.

Ormemiddel som er mye brukt er gjerne Panacur Vet, fåes som tabletter, pasta og flytende for å svelges / blandes i fòr.

En annen type er Milbax Vet der en tablett er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...