Nimzo Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg kjørte en 3dmark2001 test, normalt ligger den på 10-11 tusen, det gjorde den ihvertfall rett etter jeg hadde lagt inn OS og før jeg la inn masse program og spill. Noen måneder senere ligger den på 2500-3000! Hva har skjedd? Dette er jo helt vilt. Systemet mitt er Pentium 2,5 Ghz med et Geforce4 Ti4200 128mb kort og 512 ram. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg kjørte en 3dmark2001 test, normalt ligger den på 10-11 tusen, det gjorde den ihvertfall rett etter jeg hadde lagt inn OS og før jeg la inn masse program og spill. Noen måneder senere ligger den på 2500-3000! Hva har skjedd? Dette er jo helt vilt. Systemet mitt er Pentium 2,5 Ghz med et Geforce4 Ti4200 128mb kort og 512 ram. sikker på at du ikke brukte 3dmark03 a? sikkert ikke... prøv å rydd opp programmer,pluss at du kjører adaware og spybot. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 sikker på at du ikke brukte 3dmark03 a?sikkert ikke... prøv å rydd opp programmer,pluss at du kjører adaware og spybot. Jupp, skulle tro det var 3dmark03 ja, men det er 2001 SE. Jeg henter nye drivere nå, se om det hjelper. Adaware har jeg kjørt et par ganger. Spybot har jeg ikke hørt om, er det gratis? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 sikker på at du ikke brukte 3dmark03 a?sikkert ikke... prøv å rydd opp programmer,pluss at du kjører adaware og spybot. Jupp, skulle tro det var 3dmark03 ja, men det er 2001 SE. Jeg henter nye drivere nå, se om det hjelper. Adaware har jeg kjørt et par ganger. Spybot har jeg ikke hørt om, er det gratis? jepp Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis den tilsynelatende nedgangen i 3D-ytelse er reell så ville du vel merket det kraftig på spill også? Fungerer spill tilfredsstillende/som før? Det er kanskje en mulighet for at AA og AF spiller en rolle her, du kan jo sjekke at disse innstillingene er satt til "application preference". Kjør testen en gang til, uten noen form for AA og AF på, og se om det gir deg noen forbedring. Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Torden og lyn ? Tok nesten hele Pc´en min her om dagen. Fikk boota osv. men alt var omtrent hærpa... Fikk søpple resultater og ustabil maskin... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Det er godt mulig at du har rota i oppsettet til skjermkortet og satt på Antialiasing permanent (dvs at programmene ikke styrer det selv). Da vil all 3d-grafikk bli enormt mye tregere. Sjekk i display properties/advanced/gf4ti4200 under "ytelse&kvalitetsinnstillinger", og vær sikker på at alle sliderne bortsett fra den øverste står helt til venstre. Ti4200 er ikke særlig gode på tung antialiasing. 2x går greit stort sett. Eller så kan du ha kjørt 3dmark-testen med full AA. Det dreper også ytelsen totalt. AA tar vekk hakkete linjer ved å "smoothe" kantene på all grafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå