borat Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei. Har bestilt meg en SSD og tenkte da at det var en god anledning til å bytte ut XP med Win7. Kjøpte derfor en OEM versjon. Har forstått det slik at denne blir låst til hovedkortet, men er det noe annen hardware den blir låst til? Har nemlig planer om å kjøpe nytt hovedkort, prosessor og div til høsten og tenkte da å bruke det som jeg bytter ut til å bygge meg en HTPC. Vil jeg da kunne installere den OEM lisensen på denne? Regner med at det går. Det blir jo samme hovedkort, prosessor og ram. Skjermkortet vil nok bli byttet ut. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Når du installerer blir det generert en sjekksum som er en kombinasjon av hovedkort + andre "hovedenheter" i systemet, så får du lov til å bytte en viss andel av disse før du må reaktivere. (hovedkortet medfører reaktivering uansett). I prinisppet er det ikke verre enn at automatisk aktivering ikke vil virke dersom du bytter "for mye" - så da må du ringe inn for manuell aktivering. Lenke til kommentar
borat Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) OK. Takk for svar. Da burde det jo gå greit tenker jeg. Endret 19. juli 2011 av borat Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kan ganske sikkert si at det vil bli et problem. Du vil ikke kunne foreta en aktivering over internett med så store endringer i systemet. Ringer du til produktaktivering hos MS vil de se at det er snakk om store endringer som har blitt gjort, og de vil be deg om å kjøpe en ny lisens. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kan ganske sikkert si at det vil bli et problem. Du vil ikke kunne foreta en aktivering over internett med så store endringer i systemet. Ringer du til produktaktivering hos MS vil de se at det er snakk om store endringer som har blitt gjort, og de vil be deg om å kjøpe en ny lisens. Skulle du måtte foreta en manuell aktivering så er det jo bare å fortelle at pc'en har vært på rep og de har byttet defekt hovedkort f.eks. - Går helt fint det. Lenke til kommentar
borat Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Det vil jo bli samme hovedkort, prosessor og ram. Muligens skjermkort også. Og det er jo de mest vesentlige delene. Ja ja, jeg får bare prøve. Hvis det ikke går så får jeg kjøpe meg en helt ny PC og gi den gamle vekk. Er jo billigere å kjøpe ny lisens, men ikke like moro. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Vil det si at hvis man allerede har en Windows 7 OEM lisens for 1 PC, som er innstallert på en vanlig HDD, så kan man sette inn en SSD og legge inn Windows på nytt med samme lisensen med dertil automatisk aktivering? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Bytter man kun harddisk vil man som regel ikke få noe problem med å aktivere, nei. Det er dog ikke garantert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå