Sangesland Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Leverte tv'n min til butikken den 20.06.11. Siden tv'n min er gråimportert skulle den da bli sendt til utlandet for reparasjon(reklamasjon). Ringer ned til butikken i dag for å finne ut av tv'n fortsatt ikke er sendt avgårde. Grunnen til dette var pga nylig konkurs(datakjeden) har dem ikke fått i gang noen avtale med posten enda. Jeg spør hvor mye lenger det vil ta, 1-2 mnd? "nei, vil ikke ta SÅ lang tid" Eneste svaret jeg egentlig fikk. så, WHAT TO DO? Endret 19. juli 2011 av Sangesland Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Hvis du blir avskåret fra bruk av gjenstanden for en betydelig tid så kan du kreve at tilsvarende gjenstand blir stilt til disposisjon ref forbrukerkjøpsloven §30 Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Endret 19. juli 2011 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) "i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres." Dem har jo kun tv'er på fjernlager, så tror dessverre ikke forbrukerkjøpsloven §30 kan hjelpe meg i denne omgang noen flere som har tips? Endret 20. juli 2011 av Sangesland Lenke til kommentar
darket Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 aldri kjøp gråimport.... Men forbrukertvistutvalget sier at 4-6 uker er urimelig tidslengde på reklamasjon. -etter 7 dager har du krav på utlånsprodukt -det skal ikke koste deg noe å reklamere Så vent i 4 uker, legg inn forespørsel om kreditt grunnet tidsfrist. Er ikke dette akseptert innen 14 dager, send klage til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvor butikken har kjøpt varen fra og hvilke avtaler de har med sin leverandør(eller mangel på) er ikke et problem du skal trenge å tenke på eller lide for. Det er nå gått fire uker, og de har fortsatt ikke sendt den til reparasjon. Eg ville nå lett ha krevd heving av kjøpet ettersom at det er åpenbart at de ikke vil klare å tilfredstille rimelig tid for avhjelp. Varen skal faktisk sendes til utlandet(2-5 dager), diagnoseres(1-2 dager), bestille deler(1-2 uker), repareres(1-2 dager) og sendes i retur(2-5 dager). Dvs i beste fall rett over to uker til. Og siden rimelig tid er satt til ca 5-7 uker i bransjen og selger ikke har tilbudt lånegjenstand så skal det mye til for at de får medhold for å trekke det ut over "rimelig tid". Et moment som kan gi butikken litt slingringsmonn på rimelig tid er fellesferie og ferietid. Eg ville nå uansett kjørt hardt på nå for å se hva de sier, men om de skylder på ferie så kan dette være noe du må ta hensyn til. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 vurderer å gå til butikken med dette ultimatet: Ha tv'n ferdig fikset på 4 uker(blir da totalt 8 uker), ellers kommer jeg til å kreve kjøpet hevet. urimelig av meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Absolutt ikke. Personlig hadde jeg nok krevet kjøpet hevet etter 6 uker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Om tven ikke er sendt avgårde, så ville jeg bare krevd heving med en gang jeg. Problemet oppstår dersom du nå har levert inn varen hos et annet firma enn der du har kjøpt den, siden det opprinnelige firmaet har gått konkurs. Det er ikke sikkert du kan rette noe krav til nye datakjeden. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 tv'n står fortsatt der. snakker litt med dem pr tlf. jeg gav dem en frist til mandag, hvis intet skjer innen da er det ikke umulig det blir heving av kjøpet nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå