petterg Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg begynner å plages av at kalenderen har blitt for stor. Nå tar sync mot googlekontoen nesten 4 timer! Og dette er på wlan med fiber ut av huset. Sync over 3G gir telefonene opp selv. For å eliminere endel feilkilder er dette nå testet på tre telefoner med tre forskjellige os versjoner: Android 1.6, 2.0 og 2.1. Jeg har også prøvd sync i 3 hus, alle med forskjellige nettleverandører og wlan-routere: Draytek 2900 på Skagerak fibernett, Linksys wrt54g på TDC fiber, og Dlink DIR655 på Get kabel. I alle tenkelige kombinasjoner av disse mobilene og nettene varierer synctid mellom 3,5 og 4 timer. Og dette er nærmest uavhengig av om det er 2 eller 100 nye kalenderoppføringer som skal synkroniseres. Synctiden har økt jevnt og trutt i takt med at antall kalenderoppføringer har økt over de siste 2 årene. Hvordan kan man kan få bukt med dette voksende problemet uten å miste gamle kalenderoppføringer? Jeg ser for meg at man f.eks kunne lagt til at oppføringer eldre enn en mnd overføres til en "offline" kalender som kun er tilgjengelig fra pc. Men finnes det noen slike muligheter? Eller finnes det en app som håndterer sync bedre enn default? Så vidt jeg har fått med meg har ikke googlekalenderen noen innstilling som sier kun sync siste dag/uke/måneds eventer, slik som exchange har. Men kanskje det finnes, bare at jeg har oversett det? NB: Jeg setter kun en mobil av gangen til å synkronisere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå