Gå til innhold

[Løst] Forskjell på 1333 MHz og 1600 MHz?

Faller

Anbefalte innlegg

Heisann godt folk :)

Jeg kommer til å kjøpe meg en ny laptop etterhvert. Men jeg lurer på om jeg skal få en kompis av meg til å kjøpe 1600 MHz minnemoduler i USA eller om jeg skal holde meg til 1333 MHz som pcen blir levert med? Hva er forskjellen i praksis? Når får man gevinst for høyere MHz?

Det jeg kommer til å bruke pcen til er studier (E-business på NITH), spill (COD MW3 + BF3), og nettleser opp til 10-15 faner tenker jeg.

Men jeg lurer i hovedsak på forskjellen mellom 1333 MHz og 1600 MHz.

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en god artikkel om akkurat dette en stund tilbake, men fant den ikke igjen nå (fra tomshardware muligens)

Hvis jeg ikke husker helt feil så gjorde hastigheten en del utslag på syntetiske tester. (altså høyere hastighet bedre score), men de kom frem til den konklusjonen at i daglidags bruk, så spiller det ikke så stor rolle.

Hvis valget sto mellom 4 GB 1600 Mhz vs 6 GB 1333 Mhz hadde jeg valgt 6 GB ram any day of the week!

Endret av Norp
Lenke til kommentar

Åja, det er ikke mer nei. Hva ville dere valgt hvis dere kunne velge 8GB RAM 1333 MHz vs 8GB RAM 1600 MHZ, hvor 1600 MHz koster 25 kr mer, og er kjøpt i USA kontra 1333 MHz som kommer standard med pcen?

Takk for gode svar så langt :)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...