UnbowedUnbentUnbroken Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har sett litt rundt etter 15,6" bærbare pc'er som kan takle nyere spill, og kom over demo-pc'en MSI GT663 på netonnet.no. Denne pc'en er en del mer portabel enn Asus G53SW, og har samtidig like bra skjermkort. Er denne modellen et godt kjøp til 7300kr? Eller burde jeg gå for en nyere modell som eventuelt snart kommer ut? Åpent for andre forslag så lenge prisen ikke kommer svært mye over 7000kr. Jeg har også sett på denne: ASUS N53SV. Vil denne være brukbar til å spille relativt nyere spill på medium settings selv om den er en del billigere? Det virker som svært mange av de bærbare pc'ene jeg har sett på til maks ca. 7000kr ikke har noe bedre skjermkort enn GeForce GT540, og denne ASUS modellen virket da som et godt kjøp. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hvis du skal spille mye på maskinen så vil jeg anbefale å gå for en modell med bedre kort enn GT 540. GTX 460 eller bedre vil gi deg en mye bedre spillopplevelse. Hva merker angår så er Asus populære grunnet god byggekvalitet og driftssikkerhet. De maskinene jeg har lest tester av fra MSI har hatt veldig støyende kjøleløsninger kontra maskiner fra Asus eller Clevo som Multicom selger. Hvordan akkurat den modellen du linker oppfører seg vet jeg ikke men jeg tipper du kan finne noen erfaringer på youtube eller på nettet forøvrig. Lenke til kommentar
UnbowedUnbentUnbroken Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Hvis du skal spille mye på maskinen så vil jeg anbefale å gå for en modell med bedre kort enn GT 540. GTX 460 eller bedre vil gi deg en mye bedre spillopplevelse. Hva merker angår så er Asus populære grunnet god byggekvalitet og driftssikkerhet. De maskinene jeg har lest tester av fra MSI har hatt veldig støyende kjøleløsninger kontra maskiner fra Asus eller Clevo som Multicom selger. Hvordan akkurat den modellen du linker oppfører seg vet jeg ikke men jeg tipper du kan finne noen erfaringer på youtube eller på nettet forøvrig. Har ikke planer om å spille så veldig mye, men forhåpentligvis vil jeg kunne får en pc som kan kjøre Mass Effect 3, og Assassin's Creed Revelations. Har også tenkt til å spille Dragon Age: Origins og Anno 1404, men jeg regner med at det ikke vil by på store problemer. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Dette er et godt kjøp. http://www.dustinhome.no/asus-k52jv-ci5-266-4gb-500-gt540m-156-w7hp/product/5010596144 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 GT 540 klarer fint å dra alle spill men man må regne med å måtte kjøre med kraftig redusert grafikk i de tyngste. GTX 460 er et atskillig kraftigere kort som klarer høyere oppløsning og mer eye candy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå