Gå til innhold

Hvor mye har kristendommen "fått" av vitenskap?


Anbefalte innlegg

Nei, de er ikke klar over at troen deres faktisk er bare en innbildning. Det er en grunn til at ingen av dem klarer å skaffe så mye som et hår fra denne guden... er det virkelig så vanskelig å forstå? Ingen har en "erfaring" fra gud, dette er rett og slett kun et uærlig forsøk fra deg for å legitimere religiøst føleri og det trenger du ikke å prøve på, da de aller fleste skjønner at religion kun er føleri og lite annet, nettopp på grunn av mangelen på bevis? Skjønner ikke hvordan du kan unngå å se at religoion, samme hvilken, er påstander og atter påstander jeg og at alle guder er føleri fra de som så inderlig ønsker å se sin gud at de klarer å innbille seg selv at de gjør det. Heter kognitiv dissonans og confirmation bias dette. Slå det opp og se selv...

Jeg har ikke sagt at noen religion er sann, langt mindre at de kan bevises på en eller annen vitenskapelig måte.

 

Igjen tillegger du føleri "bevis" som overhodet ikke er der.... Holder ikke i et labratiorium? Si meg, har du drukket? Enten så har de bevis ellers så har de ikke et bevis, hvorfor prøver du å "gjemme" dette faktumet også?

Igjen: Bevis for DEM, ikke for DEG. Bevis i dagliglivet, ikke i et laboratorium. Hvis noen kommer og påstår at de har et vitenskapelig bevis for at kristendommen er sann, så for all del, kjør dine vitenskapelige tester. Men ikke fremstill det som om troende flest går rundt og mener at de har ett eller annet slags bevis som de kan vise deg. Ikke tillegg så store grupper oppegående mennesker så sinnsykt dårlige holdninger.

 

Jeg vet det. Meget godt faktisk, etter flere år her inne på forumet. Problemet er at du heller ikke "overtaler" noen med søte ord og hårstrykning...

Du kommer sykt mye lenger med vennlighet og saklighet enn brede angrep.

 

Hvis kritikk og logisk tenkning er nedlatenhet og latterlig gjøring, vel da er vi skyldige

Jeg tror du godt vet forskjell på kritikk og latterliggjøring.

 

Greit, jeg innrømmer gjerne at jeg kan være krass jeg, men ikke en eneste gang, jeg gjentar; IKKE EN ENESTE GANG, har en religiøs klart å føre en eneste diskusjon bassert på logikk, sannhet eller sunn fornuft her inne eller bland de jeg har møtt i virkeligheten, de faller ALLTID tilbake på doktrinene, på dogmene og på det DE finner som sannhet i påstandene i bibelen.... tror du jeg er lei av det? Tror du jeg er lei av å bli møtt med håpløse påstander, doktriner og ugyldige argumenter hele tiden? Tror du at det har ledet til at jeg, temmelig selvsikkert, har konkludert med at de religiøse rett og slett ikke har noen "sannhet" å komme med når de kommer med sine doktriner og dogmer? Ja jeg har det....

Det var fælt så disse kristne plager deg da. Bor du i et bedehus eller?

 

Min kjære svigermor er kristen og når jeg møtte min kone var hun blod kristen, det vil si at hun slukte ALT som ble sagt om Jesus personen rått... Hun fikk ganske tidlig forbud mot å indoktrinere ungene når de var på besøk og hun respekterte dette... hun har prøvd å komme med små stikk om denne jesusen og denne guden sin, men hver gang har guttene mine spørt :"Hvorfor?" og hun har, gudskjelov nær sagt, skjønt at hun ikke kan forsvare en påstand med nye påstander og derfor har hun faktisk sluttet i det store og hele med å prøve å dytte Jesus over på barnebarna sine OG hun har sluttet med å være blodkristen! Hun setter ikke lenger skylden på satan på alt hun ikke klarer å finne et svar på selv, hun skjønner at det ligger litt mer i den menneskelige natur enn at hun lettsindig kan bruke slike lettvindte metoder og hun har innsett at livet er så mye mer enn en tro på påstander.... for hun kommer ikke vekk i fra at det er påstande bibelen kommer med, for selv hun har måttet innse at hun ikke eier et eneste bevis for sine påstander... Og hevder dem derfor ikke høyt lenger...

Ja, og er det fordi ungene dine har stilt ærlige og betimelige spørsmål, eller er det fordi du har skreket til henne at hun er en idiot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De troende har nok av beviser, selv om de ikke ville holde mål i et laboratorium. Mange kan fortelle om at livet ble forandret på et øyeblikk, mange mener seg helbredet, mange forteller om bønnesvar osv.

Men du mener likevel at dette skal klassifiseres som bevis?

Nei, jeg mener at det skal klassifiseres som grunner til at folk fortsetter å tro, i motsetning til å påstå at folk bare spontant tørner og blir kristne helt uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...