Paulex Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Heisann, her var jeg igjen. Regner med denne posten blir litt mer rolig enn den forrige jeg lagde. Har fått jobb i sommer for jeg må ha litt cash, så jeg jobber hos en "gyda" butikk her i byen. Det jeg får er faktisk 110 kroner timen, med ett "tillegg" på 50% over klokken 00.00 på natta. Jeg har lest meg til at det ikke er noe "minstelønn" i norge, men dette med tillegg etter 18.00`eller noe? Er det ikke noe regler en plass for dette? Flipper og så burgere under en vifte som ikke fungerer slik at temperaturene og røykutvikligen er enorm. Garantert over 30 grader rundt grillområdet. Sikkert rundt 30 inne på gode og varme dager også. Det er også slik at jeg er satt opp på vakter til 04.15 på kvelden og da blir jeg ferdig rundt 05.30 samt. at jeg starter dagen etterpå klokken 11.00 på morgenkvisten? Her må det iallefall være noe regelbrudd? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 I arbeidsmiljøloven står det: § 10-8. Daglig og ukentlig arbeidsfri (1) Arbeidstaker skal ha minst 11 timer sammenhengende arbeidsfri i løpet av 24 timer. Den arbeidsfrie perioden skal plasseres mellom to hovedarbeidsperioder. (2) Arbeidstaker skal ha en sammenhengende arbeidsfri periode på 35 timer i løpet av sju dager. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Takk. Var klar over punkt 1 sånn halveis. Punkt 2 derimot. Takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå