Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser for ei god venninne som kommer tilbake etter studering

Anbefalte innlegg

Okei skal være helt ærlig her, fordi jeg står ovenfor et lite dilemma her fremover. Skal prøve å ikke gjøre det så alt for langt, men føler nesten jeg må begynne fra starten.

For et par år siden møtte jeg ei jente på en fest, vi to fant fort kjemien og endte med litt roting osv.. Dette høres kanskje klisje ut men allerede etter dag 1 begynte jeg å få følelser for denne jenta, og nei jeg er ikke en jomfru som faller for det første og eneste jeg får napp hos, folk ser på meg litt som en player fordi jeg ofte går fra jente til jente fordi jeg sjeldent utvikler noe følelser.

Men ihvertfall så gikk det til helvete og hun "dumpet" meg allerede etter et par uker, det kom som et slag i tryne og jeg tenkte ikke på annet i flere uker etterpå. Hun tryglet om at vi skulle være venner, noe jeg i starten var skeptisk til, men ga etter etterhvert svak som jeg er. Føltes liksom bedre å være venner enn å kutte henne ut helt.

Vi fortsatte å være venner, og jeg håpte jo hele tiden på at det skulle bli noe mer, hun ga meg mye oppmerksomhet, flørtet endel så jeg så jo et lite håp, men kom liksom aldri noe særlig vei. Vi ble bare bedre og bedre venner og ble ganske knyttet til hverandre etterhvert, etter en stund begynte vi også å ha sex, og vi var nesten som i et åpent forholdt, selv om vi påstod hele tiden at vi bare var venner og vi hadde liksom bare sex for sexens skyld. Som sagt hadde jeg jo hele tiden hatt følelser for denne jenta, og det ble jo bare værre av slik vi holdt på, dere kan jo tenke dere at det ble mye krangling når vi rotet med andre og slikt, sier seg jo egentlig selv at man ikke kan ha et slikt forhold når den ene har følelser, men slik ble det nå bare... Nå i ettertid ser jeg jo at dette ikke var helt sundt for meg, selv om jeg på det tidspunktet følte det var verdt gikk jo all min tid til henne, og det var store krangler nesten hele tiden, og hele forholdet vårt var utrolig slitsomt.

Litt seinere dro hun til utlandet for å studere i et år, det var veldig trist i starten, men jeg fikk fort tankene på andre ting og klarte meg egentlig utrolig fint, fikk mer tid til venner osv. Problemet er at nå er hun ferdig i utlandet og kommer hjem om ikke så lenge, og jeg kjenner allerede at jeg får litt sommerfugler i magen, tror at jeg fort kan få følelser for henne igjen, om jeg ikke fortsatt har det og havne i samme fella igjen. Og hun ser fortsatt på meg som en veldig god venn og vil ha ting tilbake slik som før (hun har ringt og sagt det, hvor mye hun savner meg osv) Og ettersom vi har kjent hverandre i rundt to år og hengt samme så og si 24/7 kan jeg liksom ikke bare droppe henne og late som ingenting heller. Så jeg trenger egentlig litt tips til hva jeg skal gjøre fremover, er en utrolig kjip situasjon, hadde nesten vært bedre om hun ikke kom tilbake... :\

Postet av anonym: 955089a668dde714cb2dba9365c74a62

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende hun ikke ville binde seg fordi hun visste at hun skulle til utlandet og visste at hun ikke klarte å ha et langdistanse forhold? Så når hun kommer hjem igjen nå at hun kanskje vil ta det videre til et forhold.

Mitt tips til deg er å fortsette slik dere holdt på før hun dro, det blir for dumt å bare droppe all kontakt med henne hvis dere så og si var sammen 24/7.

Lenke til kommentar

Vi møttes jo leenge før hun bestemte seg for å dra til utlandet, så at det var grunnen er nok lite sannsynelig.

Kan være enig i at det blir litt dumt å droppe all kontakt når hun kommer tilbake, men hva med meg selv? Skal jeg gå tilbake til der jeg var for et år siden forelsket i min beste venn jeg aldri kunne få?

Postet av anonym: 955089a668dde714cb2dba9365c74a62

Lenke til kommentar

Men hvis hun står foran ham in person og sier at hun trenger ham som venn, vil han smelte som margarin på steikepanna.

Det kan derfor være lurt å bare snakke via telefon, eller tekstmelding. Snakker dere på telefon må samtalen avsluttes hvis hun ikke vil ha et fast forhold. Ellers ender dere fort opp som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...