forglemmegei Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Mitt tema er sannsynligvis ikke egnet for denne delen av forumet, men jeg vet ikke hvor jeg skulle plassere den, så vennligst tilgi meg ... Den handler ikke om samliv og relasjoner mellom kjønnene, men om menneskelige relasjoner generelt ... Dere har sikkert lest om katastrofen med skipet "Bulgaria" i Russland ... Dette er absolutt en veldig stor tragedie, og jeg ønsker ikke å forstyrre sjelene til de døde på noen som helst måte... Måtte sjellene deres hvile i fred. Og Gud forby at det ikke fantes flere slike katastrofer. Men det er bare en drøm selvfølgelig. Dessverre... Men jeg vil snakke om noe annet. Jeg leser artiklene i den russiske Internett. Det er satt en tøff debatt mellom leserne. Noen forsvarer kapteiner av de to (i andre kilder 3) skiper som passerte forbi drukning og ikke hjalp dem, sier de at disse skipene ikke kunne stoppe, de ville drukne enda flere folk og ville forhindre andre å redde folk ... Andre sier at de har opptrådt umenneskelig, begått en forbrytelse og bør fordømmes ... Personlig synes jeg at disse kapteiner og mannskaper er også folk og de er ikke hjerteløse. Hvis de stoppet ikke - så ja de kunne virkelig ikke. Hva synes dere om dette? Og et spørsmål - hvorfor tror folk at de andre er verrre, dummere enn dem, mer onde og umenneskelige? Hver som fordømmer tenker sikkert: "Her ville jeg stoppe!" Og nå er de klare til å fordømme kanskje virkelig uskyldige folk... Kanskje faktisk bare fordi de selv var heldige og ikke befant dem på disse folks plass... Det er alltid lett å si: "Jeg ville gjøre slik!" Men Gud forby oss alle å komme til disse kapteiners og mannskaps plass! Og Gud forby å fordømme de uskildige. Folk er ikke verre enn oss! Endret 18. juli 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det noe vi mennesker er flinke til, er det å anklage andre! Det har lett for å ta helt overhånd. Samtidig er det nok naivt å tro at alle gjør sitt beste i alle situasjoner. For eksempel er det rimelig å spørre om disse skipene hadde småbåter eller livbåter ombord, som de kunne sendt til de druknende. Etter ei stor ulykke vil det også være mange mennesker som er i dyp sorg, og som sier ting de ellers ikke ville sagt. Det kan ikke endre på det som har skjedd, men de etterlatte etter ei ulykke vil føle et sterkt behov for rettferdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå