Gå til innhold

Ludomobil: ingen gratis tjeneste, Tele2: gratis tjeneste


Anbefalte innlegg

Siden april har Ludomobil hatt månedsavgift på "Terningkast 6" pga termineringsavgiften. Vi forstå ingenting ift det, men vi merker at månedsprisen er blitt skyhøyt for oss som bruker mobilen ganske lite. 180kr er ikke uvanlig. Ifølge telepriser.no har Tele2 ingen månedlig avgift - hvordan kan de ikke ha dette? Som samboere vurderer vi å bytte til Tele2, men vi vil gjerne forstå prismekanismen bak... Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Svaret er: det ER ingen logisk mekanisme. Hvis du drar på Rimi så er mekanismen at de selger varen x % dyrere enn de kjøper den. I mobilverdenen er regelen at vi konkurrerer ved å senke prisene på de tjenestene folk er opptatt av, og så tar vi igjen tapet på tjenestene folk ikke bryr seg om i det daglige. Ikke tenk på hvilke produksjonskostnader tilbyderne har; gjør en nøye vurdering av hva som lønner seg for dere, og ta for all del med prisen for å ringe utland, data, spesialnummer, nytt sim etc etc. Det er en grunn til at jeg aldri i løpet av 17 år hargiddet å flytte fra netcom. Og glem for all del det der med termineringen, det er operatørene som gråter krokodilletårer fordi de ikke lenger får lov til å barbere hverandre.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det virker jo rimelig å anta at vi har med sleipe kapitalister å gjøre... :D Jeg har byttet operatør før fordi det stadig ble feil i sending og mottakelse av meldinger til og fra utlandet (like etter at One Call byttet til Network Norway var feilkvoten 60-70%!). Til nå har jeg utelukkende benyttet meg av telepriser.no som en prisveiledning, men der er jo mulighetene svært begrenset for å få med litt mer "uvanlige kostnader". Siden jeg jobber en del på fjellet har jeg til nå også foretrukket alternativer med Telenor-nett. Men jeg er ikke villig til å betale ~200kr/mnd for lite bruk på min private mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...