TMB Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei. Helt plutselig i dag så begynte skjerm nr. 2 å flimre hver gang jeg scroller opp/ned på en nettside f.eks. på hovedskjermen. Har ikke installert noe ny driver eller endret på noe som helst, det skjedde helt plutselig. Hvordan fikser jeg dette? Begge skjermene er satt til 60Hz som de alltid har vært.... Har HD5850 med Catalyst 11.6 Takk :S Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Har du "tuklet" med ATI Overdrive i Catalyst? Jeg hadde kjempeproblemer med flimring på sekundærskjerm på mitt 5870 kort. Det er visstnok en bug som ble introdusert i ver. 10.11 av Catalyst, men idle clock bug-en skulle vært fikset i ver. 10.5 (setter idle til 400/1200). Litt merkelig hvis buggen er tilbake i 11.6 Jeg slo av Overdrive og det ordnet seg. Hvis du googler så finner du flere forslag til løsninger. f.eks.: - Gå tilbake til en elødre versjon eller - Slå av Overdrive eller - bruke andre DVI-kontakter (swappe skjermene) Sjekk også "Idle clock values" for GPU og Memory. Bør være minst 400 for GPU and 900 for MEM. Jeg kjører 400/1200 på ver. 10.11 (har sluttet å oppgradere når alt funker OK) 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Ah, se der ja. Skrudde av overdrive og det virker som at problemet er borte Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå