norFHH Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Hei Beklager for nok en tråd om råd til kjøp av laptop. Hvis noen vet om en tråd som dekker mine krav til en laptop vil jeg sette tråden som løst slik at det ikke blir enda mer repetisjon av informasjon. Her er hva jeg ser på som krav til denne laptopen God batteritid. Siden denne skal brukes på forelesninger og tilgangen på strøm kan være dårlig Fra 13 til 15 tommers skjerm. Mindre føler jeg gjør det vanskelig å lese tekst over tid og større blir den for stor. Budskjettet er på 5 000 til 8 000. God byggekvalitet. Dette er viktig da jeg vil at denne skal holde i noen år. Dette er nok det viktigste punktet. Skal ikke spille noe spesielt på denne da jeg vil ha en desktop til dette. Utseene er ikke veldig viktig, men at den ser bra ut er ikke noe negativt. De pcene jeg har sett på er noen Sony Vaioer, da jeg liker utseen og tastaturet i disse. Har også sett på noen Asus pcer. Noen av Dells modeller har jeg og vurdert. På forhånd takk for all respons og tilbakemeldinger. Endret 18. juli 2011 av norFHH Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Hva med f.eks: Mini-PC til underholdningToshiba NB550D-109 Art.nr: 150187 Eller noe Atom dobbeltkjerne opplegg med intel skjermkort? SSD, og LED skjerm er noe å vurdere? Bruk nettverkkabel hvis mulig. Toshiba, ASUS, Multicom, Levovo er nok bland de beste merkene på kvalitet. Styr unna Dell, Acer, HP som regel mye opp og nedturer i de kategoriene. Nå koster jo en greit PC skjerm (19") fra ca 1000-2000 kr i LED, så jeg ville her kjøpt det med tastatur hvis det er plass til det. Ellers tror jeg det blir vanskelig å finne maskiner, siden minilaptoper har små skjermer, så hvis du kan leve med batteri med størrelse som ryggsekk er jo det også mulig. Endret 18. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Her har du flere pcer med god byggekvalitet og 2nd genrasjon cpu fra intel http://www.prisjakt.no/category.php?b=s72709412&o= Lenke til kommentar
FHHnor Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 LMH1: Skrev at jeg ikke ville ha mindre skjerm enn 13 tommer, den du linket til har 10 tommer. Vil ha en desktop pc ved siden av til spilling og annet arbeid når jeg er hjemme. sveibuen: Har du noen spesifikke anbefalinger av modeller? Jeg har inntrykk av at tastatur, skjerm og liknende har en tendens til å varriger mellom modeller. Er den noen andre merker som har liknende byggekvalitet som Asus? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Denne skal være et godt kjøp av dem som jeg listet opp der. http://www.prisjakt.no/product.php?p=831090 Står at den skal holde opp til 5 timer, så jeg tipper den holder en 3 timer ved vanlig bruk Eneste merket jeg vet om som har like god eller bedre byggekvalitet må vel være Dell. Så klart du får bæbare pcer med kanskje enda bedre byggekvalitet, men da må du opp i pris og over til bedriftsmarkedet Edit: Leste på dustinhome.no at denne hadde opptil 10 timers batterikapasitet: http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009 Så den er vel bedre valg for deg da Endret 18. juli 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
FHHnor Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Etter en del lesing har jeg kommet opp men forslag og det hadde vært greit med tilbakemelding på disse. Asus u46sv Asus for sin gode byggekvalitet. Skal også ha veldig bra batteri. Lenovo Thinkpad Edge Thinkpaden har god kvalitet og matt skjerm. God pris til specs og skjermen. Toshiba Satelite R830 Denne har gjort det godt i tester og fått anbefalinger. Jeg har også sett på 2 sony vaio pcer. Disse er Vaio CA og Vaio SB. Jeg syns de ser utrolig bra ut, men er ganske dyre. Noen som har noen tilbakemeldinger på disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå