Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Voldtektsfetisj WTF?

Anbefalte innlegg

Det er ROLLESPILL.

Man SPILLER ROLLER.

Hverken du eller jeg har noen garanti mot at dette såkalte "ROLLESPILLET" ikke sklir ut til å bli blodig alvor.

Nettopp holdninger som dette som forsvarer en "lek" som kan bli noe mer enn bare en lek.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ROLLESPILL.

Man SPILLER ROLLER.

I middelalderrollespill leker man at man DREPER man mennesker -- og det ser jeg på som mer alvorlig enn at to samtykkende voksne leker med dominans bak lukkede dører.

Uhh hvorfor skulle man absolutt drepe folk i middelalderrollespill? Var ikke så altfor mye mer drap i middelalderen enn det er nå.

Lenke til kommentar

Jenter må tenke seg om to ganger, og ikke bidra til ytterligere dårlige holdninger blant gutta.

Bondage, s/m og slike ting er da fryktelig vanlige fetisher, og det finnes meg bekjent ingen studier som viser at menn med disse fetishene er mer tilbøyelige til å begå virkelige overgrep mot kvinner. Eller mener du at jenter bør ligge pent på rygg og ikke friste mannen mer enn nødvendig, siden det åpenbart lurer en voldtektsforbryter i enhver mann?

Uhh hvorfor skulle man absolutt drepe folk i middelalderrollespill? Var ikke så altfor mye mer drap i middelalderen enn det er nå.

Sikkert fordi det ikke er så fryktelig spennende å leke baker og bonde anno 1362, med mindre man har en spesiell interesse for korn. :D

• Liker 6
Lenke til kommentar

Stråmann. Jenter skal ikke "måtte ligge pent på rygg", nei. Og det lurer ikke noen "voldtektsforbryter i enhver mann".

Skjerp deg.

Deg om det. Om du mener at bondage, s/m og liknende fetisher bidrar til "gale holdninger hos menn", og i tillegg sier at "leken kan komme ut av kontroll", viser du særs liten tillit til mannens dømmeevne, og ønsker egentlig å kontrollere noe som to voksne, samtykkende mennesker har all rett til å bestemme selv.

Skjerpe deg kan du egentlig gjøre selv, all den tid voldtekt og samtykkende lek mellom voksne mennesker ikke bør sammenliknes.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her å se på debatten å venter på et kvinnes syn på dette, mye saklig, og noen usaklig innlegg i tråden, men jeg ser at det er 3 holdninger som dominerer:

1. (min holdning) Hell no, not for me

2. Så lenge det er en lek er det OK

3. kjør på!

Men la oss snu spørsmålet, er det mange gutter som har denne typen fantasier, (kommer klart frem i tråden at noen har fantasier om å voldta).

-frank

Lenke til kommentar

Å diskutere om dette rollespillet er sunt eller ikke er lov. Å kalle hverandre tapere er ikke lov.

2 innlegg er derfor slettet. Ber debattantene tenke seg om før utviklingen fortsetter. Slike uttalelser kan fort føre til at en eller flere av dere forsvinner og da er det ikke noe gøy å diskutere.

Kommentering på moderering kan skje på PM og IKKE i tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hverken du eller jeg har noen garanti mot at dette såkalte "ROLLESPILLET" ikke sklir ut til å bli blodig alvor.

Nettopp holdninger som dette som forsvarer en "lek" som kan bli noe mer enn bare en lek.

Du har helt sikkert rett. Antallet mennesker som spiller middelalderrollespill har økt i de senere årene.

Det er derfor vi ser så mange sverddrap rundt omkring.

Oh, wait...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er naivt å tro noe annet enn at (mange) folk tenner på dette. Folk tenner på de rareste ting, ikke at jeg synes dette er så rart og uvanlig.

Dominatrix eller hva det nå heter. Er vel et begrep for alt :)

Du sikter kanskje til BDSM?

Lenke til kommentar

Deg om det. Om du mener at bondage, s/m og liknende fetisher bidrar til "gale holdninger hos menn", og i tillegg sier at "leken kan komme ut av kontroll", viser du særs liten tillit til mannens dømmeevne, og ønsker egentlig å kontrollere noe som to voksne, samtykkende mennesker har all rett til å bestemme selv.

Skjerpe deg kan du egentlig gjøre selv, all den tid voldtekt og samtykkende lek mellom voksne mennesker ikke bør sammenliknes.

Selv om dette også er leker som legger opp til vold, snakker jeg ikke om Bondage og/eller SM, jeg snakker om en lek som går ut på å simulere VOLDTEKT.

Jeg ønsker slett ikke å kontrollere hva voksne, samtykkende mennesker driver med. Men jeg fraråder alle og enhver å simulere voldtekt.

Lenke til kommentar

Sikkert fordi det ikke er så fryktelig spennende å leke baker og bonde anno 1362, med mindre man har en spesiell interesse for korn. :D

...

Kinky...

Hva kan du gi meg for et stort varmt brød?

To store saftige meloner, og... ... ... ...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Men jeg fraråder alle og enhver å simulere voldtekt.

Hvorfor det?

Fordi det er en lek som legger opp til AUTENTISK voldtekt.. Noe som kan utarte seg til FAKTISK voldtekt.

Det blir for drøy påstand. Rollespill er rollespill. Det blir som å si at det å drepe noen i et spill kan utarte seg til å faktisk DREPE noen i virkeligheten. Dette vet du også at ikke stemmer. Det handler om å se ting i perspektiv. Voldtektsfetisj handler mest om å bli dominert på en bastant og forholdsvis brutal måte. Dette er det faktisk mange som tenner på. Min eks var sånn og jeg må si at jeg lærte en god del ting om det å virkelig la dyret i meg komme ut og ta overhånd. Det er en helt utrolig følelse. Men det føles jo ikke ut som "voldtekt". Nå vet jeg ikke engang hvordan det er, men jeg kan ikke se for meg at det er snakk om noen form for nytelse i en ekte voldtekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fordi det er en lek som legger opp til AUTENTISK voldtekt.. Noe som kan utarte seg til FAKTISK voldtekt.

Har du kjelder som viser til at dette er eit faktisk problem?

Tror vel neppe det finnes noen kilder på akkurat dette?

Men at FAKTISKE voldtekter forekommer og er et samfunnsproblem? Ja. Vennligst ikke etterlys kilder på det òg? Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...