Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke åpnet filer etter virus

Anbefalte innlegg

Hello

Jeg har nettopp hatt et virus på pc'n min, nærmere sagt et falskt antivirus program. Jeg kjørte en Malware hurtigskann, og den fant viruset og fikk fjernet det. Men problemet er nå at ingenting på pc'n vil åpne seg, beskjeden som kommer opp er. (prøvde her å åpne en sang) :ermm:

Åpne i

Velg programmet som skal brukes til å åpne denne filen.

Fil wmplayer.exe

Når jeg prøver å velge Windows media player som program, prøver den å spille av selve programmet wmplayer.

Dette skjer for hver eneste ting jeg skal åpne, får til og med ikke åpnet Firefox eller Explorer.

(Jeg har forresten Malware-loggen hvis den er til hjelp).

Supert hvis noen kan hjelpe. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste muligheten er jo å fikse filhåndteringa for EXE filer (i registeret) og siden regedit ikke lar seg åpne (og dermed reg-filer som kunne ha berget windows) så er du jo like langt.

Gjetter på at reinstall av windows er eneste utvei.

Klarer du å få opp command promt?

Lenke til kommentar

Bump, beklager maset, men trenger virkelig hjelp til dette.

Det er faren min sin pc, og må få fikset den før han bruker den. Så hvis det er noen her inne som kan hjelp, ville jeg satt svært stor pris på det. Gjerne bare anbefal noen programmer :blush:

Lenke til kommentar

Eneste muligheten er jo å fikse filhåndteringa for EXE filer (i registeret) og siden regedit ikke lar seg åpne (og dermed reg-filer som kunne ha berget windows) så er du jo like langt.

Gjetter på at reinstall av windows er eneste utvei.

Klarer du å få opp command promt?

Command promt.. emh ..Tenker du da på Start - RUN også cmd :whistle:

Lenke til kommentar

Viktig at du kjører en fullstendig scan og ikke bare en hurtig. Boot i sikkerhetsmodus og kjør en scan med feks malwarebytes. Etter dette er gjort kan du forsøke systemgjemgjenoppretting i windows.

Endret av Norp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...