Gå til innhold

Billigste operatør i Spania


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Har lest om at det kan være lurt å skjekke hvilken operatør som er billigst i utlandet. Siden jeg skal til Spania lurer jeg på hvilken operatør som er billigst. Gikk inn på telenor sine sider (djuice abonnement)og skjekket roaming - priser i Spania. Det eneste som står der av operatører er:

 

Operatører

France Telecom Espanoia S.A. (Amena)

Telefònica Mòviles Espana S.A.

Vodafone Spain (Airtel)

 

Og hva slags sysystemer de har (UTMS osv). Men det står ingenting om priser der.

 

Hva er billigste operatør for å surfe i Spania? Og er SMS prisen den samme hos alle operatører (0.99,-)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster 0,99 kr per SMS uansett operatør eller land innen EU/EØS.

 

Ringeprisene står på den samme siden hvor du fant operatørene, på toppen av siden. Ringepris fra Spania til Norge er 3,39 kr/min. Mottak av samtaler koster 1,07 kr, og datatrafikk 25 kr/Mb. Innen EU/EØS er det en makspris på omtrent 500 kr/mnd, men den kan økes ved å kontakte operatøren om ønskelig.

 

Om du har PC/nettbrett med behov for nettilgang så er nok det aller billigste å skaffe seg et SIM-kort fra Más Móvil. Om du ikke får gjort dette så er Movistar (Telefonica) et billigere alternativ enn å bruke ditt djuice-abonnement. Bare se etter de blå skiltene deres på de fleste gatehjørnene, så finner du en av deres butikker i de store byene, samt turiststedene.

 

Jeg tror at Vodafone har lignende løsnigner også, men er ikke 100% sikker. De har også butikker i de fleste byene, men ikke like utbredt som Movistar, som er Spanias svar på Telenor.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...