Gå til innhold

Ingen Internett tilkobling

Anbefalte innlegg

Mitt problem er: jeg får koblet til den trådløse ruteren men jeg har ingen Internett tilkobling. Jeg har har to maskiner som dette gjelder, men I-phonen har nett. På den stasjonære dataen kommet det opp en gul trekant, på den bærbare kommer det ikke opp noe. Det hender at jeg av og til har nett på den bærbare men at det forsvinner etter noen minutter. På den stasjonære har jeg forøvrig win 7 og xp på den bærbare. Jeg bor i en blokk hvor det er satt opp trådløse rutere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke testa med noe kabel. På ruteren står det "cisco systems" viss det sier deg noe. Hele blokka deler ikke det samme nette, så det har ikke noe med kapasitet å gjøre. Har prøvd å skru av telefonen og det meste. Har også prøvd å skru av brannmuren på dataene. Jeg tenker at det har noe med innstillinger på dataene å gjør, siden telefonen ikke Jar noe problem med å koble seg til...

Lenke til kommentar

Det kan jo være N-nett mens du har G-kort i pcen.

Med inSSIDer kan du laste ned ett sted du har nett, og sjekke hjemme.

Da kan du se hvor mange nett som overlapper hverandre , kanskje 90% av nettet ligger på kanal 6 i en stor orgie.

Lenke til kommentar

Jeg måtte laste ned en app på iPhone inet, den gir en oversikt over alle som er på nettet. Men hva mener du med overlapping, skal jeg se på om det er flere med samme ip tilsvarende min egen?(10.0.1.227)

Lenke til kommentar

War tenker på hvor mange av de trådløse tilgangspunktene som overlapper hverandre altså hvor mange av disse bruker samme kanal (f. eks kanal 6)? Hvis alle bruker samme kanal skaper det ganske mye krøll på nettverket. Men desverre har man på et g-kort bare 3 ikke-overlappende kanaler (1, 6, og 11). Hvis man har N-kort så har man 23 ikke-overlappende kanaler iflg denne. Dette kan man også sjekke med InSSIDer som War nevner.

Nvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...