kjakso Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Skal fly fra Sola-Frankfurt-Tel Aviv imorgen tidlig, og lurte på om det vil bli noe problem å ha en snusboks i håndbagasjen? Jeg har pakket 2 bokser i den innsjekkede bagasjen også, (jeg er under 18, så får ikke kjøpt på tax-free). Vil snusboksen bli tatt ut av sekken i sikkerhetssjekken? Jeg er redd pappa skal se boksen da, hehe. Hva er enklest? Ha den i buksen, i boxeren slik at ingen kan se den, i jakken, eller i sekken gjennom skanneren? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg tror det er en kjempeide å gjemme den på kroppen. Da får du nok et artig besøk på bakrommet med narkohund og full kroppsundersøkelse inkludert alle kroppens hulrom. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Om du er under 18 har du ingen tobbakskvote å bruke, så det er ulovlig. Lenke til kommentar
kjakso Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Om du er under 18 har du ingen tobbakskvote å bruke, så det er ulovlig. i insjekkingsbagasjen også? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er under 18 og har alltid med meg snus når jeg reiser. Ha dåsene i håndbagasjen, kofferten eller hvor du vil ha de. Du blir ikke stoppet pga. snus uansett. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg ville nok også lagt dem i håndbagasjen. Å prøve å gjemme de er jeg redd kan få uante konsekvenser. Lenke til kommentar
kjakso Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Problemet er bare om di sjekker sekken og tar boksen utav, og at da pappa ser den. Han skal ikke være med på flyet, men står vel å ser på utenfor sikkerhetskontroll-køen. Noen som vet hvordan sikkerhetskontrollen er på Sola? Lenke til kommentar
ironkiller Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 om han ikke skal vere med så kommer han vell ikke til og merke om de tar ut snusboksen ? han sitter vell på en benk mange meter unna ? Lenke til kommentar
kjakso Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Mamma sa nettop at foreldre har lov å være med barna gjennom sikkerhetskontrollen, jeg vet ikke helt hva pappa skal gjøre. Vet heller ikke hvordan sikkerhetskontrollen er på Sola Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Foreldrenses kvote gjelder uansett ikke så lenge dem ikke reiser. Lenke til kommentar
kjakso Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Vi er 3 gutter som reiser alene ned uten foreldre. Men tror ikke det er ulovlig for oss å ha det med gjennom sikkerhetskontrollen? Har jo lest om mange som det går helt fint med, men di sjekker boksen. Lenke til kommentar
ironkiller Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 om faren din merker det har vell ikke det stor betydning for deg siden du skal på et fly og ikke han ? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 De ser ikke på boksen en gang. Ta ut alt av metall og legg det i den scanner greia også går du gjennom metaldetektoren med snusboksen din i lomme, eller ha den i sekken som du kjører gjennom. Lenke til kommentar
ironkiller Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 vill ikke en lycky strike boks pipe ? Lenke til kommentar
Hammerud Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Vet noen om det er en kvote på snus i håndbagasje? Reiser til Kroatia på fredag og tenkte å ha med meg 5 bokser i håndbagasjen siden jeg ikke sjekker inn noe. Hvordan fungerer det? Kjøper boksene her og ikke på flyplassen :-) Trenger svar fort ! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hadde samme problemet da jeg var 14, men da med en nesten full kartong med røyk. La den i håndvesken min og håpet til en eller annen gud om at de ikke sa noe til moren min. Det ble en suksess Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Sålenge du legger snusen i sekken, så sjekker de ikke innholdet sålenge de ikke ser noe mistenksomt. @Hammerud: Hvis du har med fem bokser, så er du jo akkurat på kvoten uansett hvis det er løssnus. 10 bokser hvis det er porsjon. Om de tar det fra deg nede i kroatia avhenger vel av aldersgrensen på tobakk der nede tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå