Paal Harald Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Vidvinkel og portrettobjektiv i PEN-serien. To nye objektiver fra Olympus Lenke til kommentar
Epp Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Olympus nevner også at objektivet har en separat blender- og fokusring, med blendertall og avstandstall angitt på objektivet. Fotografen kan da velge å bruke disse verdiene for å sette fokus uten å bruke skjermen Har aldri forstått poenget med å fjerne blenderringen fra nye objektiver. Det betyr bare at man må dille med knapper hele tiden med høyrehånda i steden for et par knepp med venstrehånda som allerede er på objektivet. Lenke til kommentar
xyzzyqwerty Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Eg trur de har misforstått her. Meiner det berre er fokusring, ikkje blendarinnstilling som på manuelle objektiv. (Men det har DoF-skala.) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Eg trur de har misforstått her. Meiner det berre er fokusring, ikkje blendarinnstilling som på manuelle objektiv. (Men det har DoF-skala.) Du har helt rett. Det er nok DOF skalaen som forfatteren tenker på. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Irriterende at man fremdeles ikke kan plassere bestilling på disse på noen norsk nettbutikk. Ikke at jeg skal ha 45/1.8 fort som f*, altså, men prinsippet liksom Endret 18. juli 2011 av kaian Lenke til kommentar
ingemartin Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Eg kunne tenkt meg å fått 12mm F2 alle rede, Olympus har tros alt staret å produsere denne allered i April. Men Olympus Norge er vell ikkje først i køen Lenke til kommentar
eks Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Eg kunne tenkt meg å fått 12mm F2 alle rede, Olympus har tros alt staret å produsere denne allered i April. Men Olympus Norge er vell ikkje først i køen B&H Photo har det på lager allerede... Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Eg trur de har misforstått her. Meiner det berre er fokusring, ikkje blendarinnstilling som på manuelle objektiv. (Men det har DoF-skala.) Jeg skrev saken med blant annet denne pressemeldingen som kilde: (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/olympus/pressrelease/view/to-nye-lyssterke-pen-premiumobjektiver-656324). Her står det blant annet at "Objektivet er utstyrt med separat blender- og fokusring, med blender og meter angitt". Ser nå at dette mest sannsynlig er feil og jeg skal få rettet opp dette i artikkelen. Det ser ut som om blenderen styres automatisk som de andre objektivene fra Olympus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg