Gå til innhold

Undulattråden


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg så ingen tråder om undulater(anskje jeg bladde litt for fort...?),så jeg startet en!

Her kan vi undulateiere diskutere stell,temming,for osv.

Og kanskje gir vi tips til noen fremtidige eiere...?

Da starter jeg da:

 

Jeg gir et tips om temming:

 

bruk godbiter når du temmer undulater!

Da fokuserer de ikke så mye på hånden din,men heller maten.

Jeg vil ikke anbefale at du kjøper såkalte"undulatkaker",da dette er veldig fetende.

kjøp hirse og gulrøtter.

Hirse får du for ca. 20 kroner på europris,eller 70-100 for en bedre type med mineraler i dyrebutikken.

Hirse kutter du i 5-10 centimeter lange stenger,og legger på håndflaten,gulrøtter høvler du i tynne skiver med en ostehøvel.

Ellers så kan du bruke for,brød og epler også.

 

ALDRI gi undulaten din veldig søte eller veldig salte ting som for eksempel cola eller potetgull.

OG ALDRI gi fuglen avocado,som er giftig for alle typer fugler.

 

Lykke til med temming!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Hei, ser at dette er den eneste tråden innen "Dyrehold" som har med fugler/undulater å gjøre så jeg tenkte jeg skulle spørre litt her =) Jeg er 16 (snart 17) år gammel og kjenner at jeg er litt ensom til tider så jeg har vurdert å skaffe meg en undulat (hann) som selskap, kan ikke ha hund eller katt ettersom jeg og min mor bor i en leilighet hvor eieren er allergisk. Jeg har vært inne på internettet og søkt opp litt informasjon om undulater, men informasjonen der er heller litt mer "generell" så jeg vil gjerne ha litt tips angående kostnader, hvordan ta godt vare på fuglen osv. Hvor mye går det med når man skal gå til innkjøp av undulat/bur/mat og andre ting? Mvh. Paul Eric.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...