tomsi42 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Bye, bye blackbird Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Ingen ting i veien med eksponeringen her nei.Ville kanskje tatt en del mer av toppen bort Lenke til kommentar
wasco Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Enig med Engan om et kutt i toppen. Men utover helt topp - selv om motivet ikke kan kalles "koselig" Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Nei, ikke så vakkert akkurat. Og dermed allerede ganske mye mer interessant enn det ville vært om svarttrosten stod oppreist og kikket på fotografen. Det blir enda litt mer makabert når man etterhvert legger merke til fotavtrykket i fjærdrakten... Det er kult hvordan de visne kronbladene som er strødd utover scenen understreker råtten død, og "gjentar detaljer" fra nebb og øye. Jeg synes det store tomrommet over fuglen fungerer godt her, både som tomhet, og det bidrar som et negativt rom til balanse og ro i bildet. Strålende godt fotografert tristesse Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Ingen sans for likbilder, men det er skarpt og tydelig.. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 desverre ikke helt min stil .. hver sin smak.=) liker de best levende :=) men teknisk var jo dette helt ok. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ser ut til å være helt skarpt og eksponeringen sitter. Men dette blir kanskje noe som blomsterbilder? "Alle vet hvordan den ser ut ovenfra, legg deg på alle fire og se på den da" Men her må man jo ta i betraktning at det er et dødt dyr og kanskje ikke omstendighetene rundt er passende til dette. Så da kanskje en noe annet vinkel? Slik at himmelen er med og man får en dybde med at fuglen har falt i fra himmelen. (ser også nå etter jeg har skrevet "kaian" sin tolkning av bildet, spennede tolkning) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Takk for kommentarer - interessant å se hvor forskjellig tolkinger og tanker som kommer frem (særlig kaian kontra k-h-s). Nå er ikke alt her i verden vakkert og fint, og jeg dras nok mer mot det imperfekte og stygge; jeg synes det bør også vises frem. Men jeg forstår at ikke alle liker det jeg serverer; og det er helt OK. Det kvadratiske formatet er valgt av to grunner; det ene er for å få luft over fuglen (men den burde muligens vært mer skråstilt ), og det andre er at jeg tenkte CD cover med en gang jeg så bildet da det var tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg