Gå til innhold

Verisoft deaktivert paa HP laptop - kan ikke starte Windows!

Anbefalte innlegg

Hei!

Forst av alt maa jeg si at jeg har spurt om dette paa HPs forumsider, men ikke faat svar, og er ganske desperat. Befinner meg i utlandt, derfor jeg ikke har ae oe og aa.

Vel, av en eller annen grunn har Verisoft blitt deaktivert, og i Verisoft programvaren ligger mitt fingeravtrykk og passord som jeg trenger for aa starte opp Windows, men Windows finner ingen fingeravtrykk eller passord naar den ber om det paa oppstart, og sier at Verisoft er deaktivert! Ergo, jeg faar ikke startet Windows. Jeg har tatt backu av en del av filene, men ikke nylig, og jeg MAA ha diverse filer som er paa laptopen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet??

Jeg har en HP DV6000 med Windows Vista, 32 bit. Jeg vil veldig unodig slette Windows og innstallere det paa nytt.

Haaper paa smarte svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis tilgang til en annen maskin. Om du installerer Linux/Ubuntu på i et minnekort (minimum 2GB) så får du tatt backup og kanskje fikset det som er gærnt i windows.

Det er også mulig å nullstille Windows passordet, men om Verisoft programmet stanser det, så er det bare reinstallering som hjelper.

Har du minnekort, og tilgang til en annen maskin?

Har du operativsystemet på CD/DVD?

Forresten, har du prøvd å starte maskinen i sikker modus. Prøv¨å gå inn i BIOS.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis tilgang til en annen maskin. Om du installerer Linux/Ubuntu på i et minnekort (minimum 2GB) så får du tatt backup og kanskje fikset det som er gærnt i windows.

Det er også mulig å nullstille Windows passordet, men om Verisoft programmet stanser det, så er det bare reinstallering som hjelper.

Har du minnekort, og tilgang til en annen maskin?

Har du operativsystemet på CD/DVD?

Forresten, har du prøvd å starte maskinen i sikker modus. Prøv¨å gå inn i BIOS.

Hallo, og takk for kjapt svar.

Jada, har tilgang til en annen norsk laptop, mn har desverre ikke windows på CD. Kan du forklare hvordan jeg kan løse dette ved hjelp av Ubuntu/Linux? Er det da bare å installere det på HP-laptopen og hente ut det som er lagret på harddisken? Kan jeg hente ut disse filene selvom de er lagret i Windows?

Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Er edt ved å trykke F10 eller F12 helt i begynnelsen?

Som du skjønner er jeg ikke helt sikker på terminologi og data-ting :-)

Lenke til kommentar

Du kommer inn i BiOS ved å se på startskjermen. Der står det som regel om du skal trykke på F1/F2 - F10 eller F12. Du får ofte presentert forskjellige startmodus ved å trykke på F12.

Om du kommer dit hen, så bør du være berget og komme unna svineriet at et program. Da er det bare Windows passordet igjen.

I BIOS kan du også bestemme oppstartsrekkefølgen, og slik kunne starte fra en USB penn eller minnekort for den saks skyld.

Her finner du Ubuntu; http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

Her er oppskriften på hvordan du får Ubuntu til å fungere fra en USB penn;

http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

Ja, jeg har en slik USB penn og det er ikke noen større heksekunst å få det til om en har tunga rett i munnen. Om du samtidig har en ekstern USB disk, så kan du redde det som reddes kan og bør.

Jeg regner dog med at du har OS i en skjult partisjon på din HDD, men det er like greit å fjerne det programmet som volder deg hodebry. Når du kommer inn i maskinen under sikkermodus, så kan du prøve å avinstallere dritten. Om den ikke vil, så bruk PCdecrapifier. Den pleier å ta det meste :)

Om Windows passordet ikke slipper deg inn, så har du oppskriften her.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Da fikk jeg installert Ubuntu og hentet ut de filene jeg ønsker å beholde, og regner nå med jeg må foreta en system recovery. Ifølge oppstartskjermen må jeg trykke f9 for å komme inn og utføre dette, men denne funksjonen fungerer ikke lenger, jeg kommer bare inn på menyen der jeg må velge hvilket operativsystem som skal startes.. ltså, jeg kommer ikke inn der jeg skal foreta system-gjenoppretting.

Kan du hjelpe meg med dette og? :-)

Lenke til kommentar

Fant noe spennende i manualen;

1.2 Resetting the Computer

If the computer you are servicing has an unknown password,

follow these steps to clear the password. These steps also

clear CMOS:

1. Prepare the computer for disassembly (refer to Section 5.3,

“Preparing the Computer For Disassembly,” for more

information).

2. Remove the real-time clock (RTC) battery (refer to

Section 5.7, “RTC Battery,” for more information).

3. Wait approximately 5 minutes.

4. Replace the RTC battery and reassemble the computer.

5. Connect AC power to the computer. Do not reinsert any

batteries at this time.

6. Turn on the computer.

All passwords and all CMOS settings have been cleared.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01035677.pdf

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Da fikk jeg installert Ubuntu og hentet ut de filene jeg ønsker å beholde, og regner nå med jeg må foreta en system recovery. Ifølge oppstartskjermen må jeg trykke f9 for å komme inn og utføre dette, men denne funksjonen fungerer ikke lenger, jeg kommer bare inn på menyen der jeg må velge hvilket operativsystem som skal startes.. ltså, jeg kommer ikke inn der jeg skal foreta system-gjenoppretting.

Du kommer dit ved å trykke på F11.

Recovering from the Partition on the

Hard Drive

You can perform a recovery from the partition on the hard drive

from either the Start button or f11.

To restore the system from the partition:

1. Access the PC Recovery tool:

❏ To access PC Recovery from the Start button, select

Start > All Programs > System Recovery >

PC Recovery.

❏ To access PC Recovery from f11, restart the computer and

press f11 while the “Press <F11> for recovery” message is

displayed on the screen.

The PC Recovery tool opens.

2. Select PC Recovery and click Next.

The computer restarts and the PC Recovery tool opens.

3. Click OK.

4. Follow the on-screen instructions to complete the

system recovery.

Prøv først det jeg skrev først, ved å få start i sikker modus. Om du har problemer med å få opp valgene, så prøv å slå av maskinen to - tre ganger med "svenskeknappen". Da pleier man som regel å få alternative oppstarts muligheter. Altså det er ingen grunn til å bli stressa enda, og filene dine er sikret - lykke til, men la meg få vite om du lykkes eller ei.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Du kommer dit ved å trykke på F11.

Recovering from the Partition on the

Hard Drive

You can perform a recovery from the partition on the hard drive

from either the Start button or f11.

To restore the system from the partition:

1. Access the PC Recovery tool:

❏ To access PC Recovery from the Start button, select

Start > All Programs > System Recovery >

PC Recovery.

❏ To access PC Recovery from f11, restart the computer and

press f11 while the “Press <F11> for recovery” message is

displayed on the screen.

The PC Recovery tool opens.

2. Select PC Recovery and click Next.

The computer restarts and the PC Recovery tool opens.

3. Click OK.

4. Follow the on-screen instructions to complete the

system recovery.

Prøv først det jeg skrev først, ved å få start i sikker modus. Om du har problemer med å få opp valgene, så prøv å slå av maskinen to - tre ganger med "svenskeknappen". Da pleier man som regel å få alternative oppstarts muligheter. Altså det er ingen grunn til å bli stressa enda, og filene dine er sikret - lykke til, men la meg få vite om du lykkes eller ei.

Hei igjen, og takk for hjelpen.

Jeg kommer meg greit inn på de forskjellige valgene F9, F2 og F10, men IKKE F11. Hver gang jeg trykker F11 kommer jeg ikke noen vei, ingenting skjer. Inne på F10 har jeg ingen mulighet til å starte i sikker modus..

Merkelige greier!! Det med batteriet er jeg ikke så veldig lysten på å prøve da jeg ikke har peil på disse tingene..

Er det noe jeg an gjøre i Ubuntu, for å utføre system restore?

Lenke til kommentar

Har du prøvd F12?

I Ubuntu kan du ikke gjøre så mye, annet enn å slette Verisoft programmet.

Har du prøvd metoden med å starte opp maskinen helt normalt, men å bruke "svenskeknappen" til å slå av. Gjør det et par ganger, og normalt burde du da få valget om bl.a starte i sikker modus. "Svenskeknappen" = PÅ knappen, men som også fungere som AV knapp.

Om du får maskinen til å starte i "Sikker modus", gjerne med nettverk, så startes kun det viktigste og sannsynligvis ikke Verisoft programmet. Har forresten sett at mange har problemer med den. Har du hentet de siste driverne til det programmet da?

Har forresten ikke funnet noen løsninger i alle de trådene hvor problemene med Verisoft omtales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...