Gå til innhold

[Løst] Terraria hjelp!

Anbefalte innlegg

Så jeg har startet å spille Terraria og nå prøver jeg å få NPCs. Fulgt alt guiden sier pluss diverse ting jeg har funnet på forum og de dukker ikke opp. Leste også at de burde dukke opp med en gang så tror ikke det er problemet heller... Her er et screenshot så kan dere selv si hva dere mener :D

Ignorer Spotify eller noe anna bullshit ;)

post-216302-0-54999600-1311000425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har guiden flyttet inn noe sted? Han er på en måte en lakmustest på om du gjør det riktig med det helt grunnleggende - stort nok husrom, dør, bakvegg og en seng? Noen av NPC-ene krever spesielle møbler, mener jeg, men de fleste kommer så fort du har gjort noen ting (som f.eks. 50 sølvmynter for merchant).

Lenke til kommentar

Har merchant og fikk demolisher ellerno nettopp. Vet ikke om Guiden har flyttet inn noe sted men han oppholder seg veldig mye i et av rommene som ikke er på bilde. På alle rommene er Table, Chairs, Walls, Door, Furnace, CraftingTable(tror det er det det heter...) og alt som trengs. De er også store nok er jeg ganske sikker på. Eneste problemet er at vanlige NPCs ikke flytter inn :( Hva er forresten minimum størrelse for rommene?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er 4x8, men jeg er ikke helt sikker. Så lenge du bygger litt romslige "leiligheter" har det aldri vært noe problem. Har du sjekket TerrariaOnline-wikiet, forresten? Siden om NPC-er hjalp meg med å ha noen konkrete mål i starten :phttp://wiki.terrariaonline.com/NPCs

Nurse, Demolitionist, Merchant og Guide er vel de enkleste å få (kanskje i motsatt rekkefølge av den jeg listet nå).

Lenke til kommentar

Rom kan være veldig små, hvis du får plass til det som kreves(dør,stol,bord,lys) er rommet stort nok.

Guide vil alltid være på kartet, selv uten hus.

Nurse vil komme når du har over 100 hp.

Merchant kommer når du har 2 Gull(penger ikke mineraler).

Demonolist kommer etter at du har brukt en bombe.

Arms dealer kommer når du har fått tak i et skytevåpen.

Dryad kommer når du har drept en boss.

Lenke til kommentar

hvor er boss og hvor får jeg skytevåpen? og åssen får jeg mer hp? sett noen hjerter nede i gruvene mine som jeg antar har noe med det å gjøre men vet ikke hvordan jeg utvinner de...

Zealuu: Leiligheten min er 7 høy og det er hvertfall ikke kvadratisk så jeg antar den er mer enn 8 lang....

vet virkelig ikke hva som er problemet :-(

Lenke til kommentar

Hvis det er rommene over hos deg du vil dem skal flytte inn har dem ingen muligheter til å komme seg opp.

Du må derfor skaffe det "trapp" for at dem skal komme opp. Husker ikke helt hva det het de flate greiene som kan hoppe opp og gå ned ifra.

Lenke til kommentar

Så ikke det før nå, men så vidt jeg vet kan ikke NPC-er hoppe høyt nok til å komme seg opp til de to øverste etasjene.. ?

At du har wood platform som gulv noen steder er kanskje ikke noe problem i prinsippet, men det hjelper jo ikke om de ikke kommer seg inn likevel. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

NPCer trenger faktisk ikke å ha mulighet til å komme seg inn i rommet sitt, er det et gyldig rom spawner de, neste gang du laster verdnen vil NPC bli teleportert til riktig rom.

Edit: prøv å hold ned alt-tasten nestegang du tar screenshot.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Fjern de greiene jeg har markert og erstatt de med en vanlig tre-greier.

Vil tro det er problemet.

Hvilken NPC'er er det du mangler nu da?

Clothier kommer etter du har tatt 'Skeletron', noe jeg ikke tror du har våpen/armor til å greie.

Dryad kommer når du har drept enten 'Eye of Cthulhu, Eater of Worlds, or Skeletron'.

Arms dealer kommer når du har fått deg et våpen.

Men alt dette står jo på linken jeg kom med litt tidligere.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...