NeEeO Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei, gikk fra Linux til windows. i wondows kommer det et kryss på batteriet, jeg vil helst få det bort. I linux fikk jeg bare en melding der det sto at batteriet kan være ødelagt eller.. Men i windows er det ett kryss , noe som er plagsomt. hvordan fikse dette? ja jeg vet at batteriet sikkert er ødelagt, men hææ? så voldsomt tror jeg det ikke er. Så, kanskje det er pga at jeg ikke har installert drivere til batteri greia? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Du har lite kapasitet på batteriet ditt, windows sier derfor at det kan være ødelagt og anbefaler deg å skifte det før det går i stykker helt. For å få byrt krysset så er det bare å skifte batteri. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Så, kanskje det er pga at jeg ikke har installert drivere til batteri greia? Man trenger ikke driver for at batteriet skal fungere. Det bare... fungerer. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Yeah, har det samme på ene laptopen min. Etter hvert som batteri blir utslitte så vil kapasiteten bli redusert betydelig. Tidligere windowsversjoner hadde bare ikke funksjonalitet til å merke når dette skjer, men det har altså Win7. Dersom maskinen din er relativt ny, kan det hende dette er en garantisak. Prøv å klage til forhandleren. Så, kanskje det er pga at jeg ikke har installert drivere til batteri greia? Man trenger ikke driver for at batteriet skal fungere. Det bare... fungerer. Forsåvidt riktig, men det er mulig at en manglende driver forhindrer Windows i å lese batteristatusen korrekt. Endret 18. juli 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Yeah, har det samme på ene laptopen min. Etter hvert som batteri blir utslitte så vil kapasiteten bli redusert betydelig. Tidligere windowsversjoner hadde bare ikke funksjonalitet til å merke når dette skjer, men det har altså Win7. Dersom maskinen din er relativt ny, kan det hende dette er en garantisak. Prøv å klage til forhandleren. Så, kanskje det er pga at jeg ikke har installert drivere til batteri greia? Man trenger ikke driver for at batteriet skal fungere. Det bare... fungerer. Forsåvidt riktig, men det er mulig at en manglende driver forhindrer Windows i å lese batteristatusen korrekt. pcen er 2 år gammel, har hatt veldig mye garanti greier nå. ladern ble herpa , pc måtte repareres. og nå batteriet. fikk ny lader, trukke jeg får batteri da. Det værste er at batteri er rådayr å kjøpe. Jeg vil prøve å ha dette batteriet så lengst mulig, hva kan jeg gjøre for å få det til å ikke bli ødelagt heelt? OG HVORFOR ER DET BLITT HERPA SÅ FORT? Endret 18. juli 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg vil prøve å ha dette batteriet så lengst mulig, hva kan jeg gjøre for å få det til å ikke bli ødelagt heelt? OG HVORFOR ER DET BLITT HERPA SÅ FORT? Fordi du har misbrukt det. Ladet det helt ut, oppbevart det varmt og på full lading mye av tiden. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 hvor lenge kan det leve nå? jeg bryr meg ikke om at jeg må ha ladern på hele tida . så lenge batteriet varer litt mer, ett batteri er j rådyrt å kjøpe. Hvor lenge kan det leve mer? håper på minst 7 måneder. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Du kan bruke maskinen din med lader tilkoblet så lenge du ønsker. Maskinen fungerer jo faktisk uten batteriet tilkoblet i det hele tatt dersom du bruker adapteren. Tror du kan få tak i tredjepartsbatteri til bare 6-700 kr. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Dette er et vanlig problem i Windows 7. Advarselen er ment å komme frem når batteriet har mindre enn 40% av sin opprinnelige design-kapasitet igjen. En del batterier gir feil informasjon til Windows 7 om sin design-kapasitet, og dermed kan batteriet være bedre enn Windows 7 tror. Uansett så er 40% ikke lik dødt batteri, og det burde fint kunne brukes i et års tid til. Installer programmet BatteryCare http://batterycare.net/en/index.html og foreta en kalibrering av batteriet: 1. Lad batteriet til dets fulle kapasitet (100%); 2. Lå batteriet "hvile" fullt oppladet i 2 timer eller mer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; 3. Gå til strømsparefunksjoner i kontrollpanelet og lag en strømplan som gjør at PC'en går i hibernering ved 3% restkapasitet. Hvis du ikke klarer å sette 3%, så sett verdien så lavt som mulig nær dette; 4. Lad ut batteriet, non-stop, til PC'en hibernerer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; 5. La PC'en stå i hibernering i 5 timer eller mer; 6. Plugg inn laderen og lad opp batteriet non-stop til maksimal kapasitet (100%). Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden. Programmet BatteryBar http://osirisdevelopment.com/BatteryBar/ er en god erstatning for "batterimåleren" i Windows 7. Etterpå kan du slå av Windows 7 sitt batteri-ikon for å slippe det røde krysset. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Dette er et vanlig problem i Windows 7. Advarselen er ment å komme frem når batteriet har mindre enn 40% av sin opprinnelige design-kapasitet igjen. En del batterier gir feil informasjon til Windows 7 om sin design-kapasitet, og dermed kan batteriet være bedre enn Windows 7 tror. Uansett så er 40% ikke lik dødt batteri, og det burde fint kunne brukes i et års tid til. Installer programmet BatteryCare http://batterycare.net/en/index.html og foreta en kalibrering av batteriet: 1. Lad batteriet til dets fulle kapasitet (100%); 2. Lå batteriet "hvile" fullt oppladet i 2 timer eller mer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; 3. Gå til strømsparefunksjoner i kontrollpanelet og lag en strømplan som gjør at PC'en går i hibernering ved 3% restkapasitet. Hvis du ikke klarer å sette 3%, så sett verdien så lavt som mulig nær dette; 4. Lad ut batteriet, non-stop, til PC'en hibernerer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; 5. La PC'en stå i hibernering i 5 timer eller mer; 6. Plugg inn laderen og lad opp batteriet non-stop til maksimal kapasitet (100%). Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden. Programmet BatteryBar http://osirisdevelopment.com/BatteryBar/ er en god erstatning for "batterimåleren" i Windows 7. Etterpå kan du slå av Windows 7 sitt batteri-ikon for å slippe det røde krysset. 2. Lå batteriet "hvile" fullt oppladet i 2 timer eller mer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; Mener du at jeg ikke skal plugge ladern i pcen i 2 timer? jeg tror ikke det vil fungere , i og med at pcen har dårlig batteri levetid og at batteriet har redusert til rundt 1t. 3. Gå til strømsparefunksjoner i kontrollpanelet og lag en strømplan som gjør at PC'en går i hibernering ved 3% restkapasitet. Hvis du ikke klarer å sette 3%, så sett verdien så lavt som mulig nær dette; Laveste mulig var 5%, det var 10% på low battery level, bare lot det være sånn(greit? eller mindre?), på Crytically battery lvl v var det 6 og 5 tok 5 på begge. 5. La PC'en stå i hibernering i 5 timer eller mer; Det mener du m natta vel? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 2. Lå batteriet "hvile" fullt oppladet i 2 timer eller mer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; Mener du at jeg ikke skal plugge ladern i pcen i 2 timer? jeg tror ikke det vil fungere , i og med at pcen har dårlig batteri levetid og at batteriet har redusert til rundt 1t. 3. Gå til strømsparefunksjoner i kontrollpanelet og lag en strømplan som gjør at PC'en går i hibernering ved 3% restkapasitet. Hvis du ikke klarer å sette 3%, så sett verdien så lavt som mulig nær dette; Laveste mulig var 5%, det var 10% på low battery level, bare lot det være sånn(greit? eller mindre?), på Crytically battery lvl v var det 6 og 5 tok 5 på begge. 5. La PC'en stå i hibernering i 5 timer eller mer; Det mener du m natta vel? Du skal lade batteriet helt opp med laderen og la PC'en stå med laderen tilkoblet i minst 2 timer etter at den er fullt oppladet. Deretter skal du lade den helt ut ved å trekke ut laderen. 5 timer etter den er utladet setter du i laderen og lader batteriet fullt opp. Natt eller dag spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 2. Lå batteriet "hvile" fullt oppladet i 2 timer eller mer. Du kan bruke PC'en normalt i denne perioden; Mener du at jeg ikke skal plugge ladern i pcen i 2 timer? jeg tror ikke det vil fungere , i og med at pcen har dårlig batteri levetid og at batteriet har redusert til rundt 1t. 3. Gå til strømsparefunksjoner i kontrollpanelet og lag en strømplan som gjør at PC'en går i hibernering ved 3% restkapasitet. Hvis du ikke klarer å sette 3%, så sett verdien så lavt som mulig nær dette; Laveste mulig var 5%, det var 10% på low battery level, bare lot det være sånn(greit? eller mindre?), på Crytically battery lvl v var det 6 og 5 tok 5 på begge. 5. La PC'en stå i hibernering i 5 timer eller mer; Det mener du m natta vel? Du skal lade batteriet helt opp med laderen og la PC'en stå med laderen tilkoblet i minst 2 timer etter at den er fullt oppladet. Deretter skal du lade den helt ut ved å trekke ut laderen. 5 timer etter den er utladet setter du i laderen og lader batteriet fullt opp. Natt eller dag spiller ingen rolle. Men det går ikke å ha pcen uten lader i 5t, batteriet varer bare i rundt 1t, hva om jeg skal bruke pcen på den tida? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Men det går ikke å ha pcen uten lader i 5t, batteriet varer bare i rundt 1t, hva om jeg skal bruke pcen på den tida? Du skal ikke bruke PC'en disse 5 timene. Batteriet skal få hvile i utladet tilstand. Klarer du deg absolutt ikke uten PC'en i 5 timer, så ta ut batteriet med en gang etter at du setter inn laderen igjen. Batteriet skal ikke lades opp igjen før det er gått minst 5 timer. Endret 19. juli 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Kan jeg ikke enklig bare la batteriet være av pcen hele tida, da har jeg strøm via ladern. Eller kan noe annet bli herpa? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Kan jeg ikke enklig bare la batteriet være av pcen hele tida, da har jeg strøm via ladern. Eller kan noe annet bli herpa? Hvis du ønsker å bevare mest mulig av batterikapasiteten din gjør du som skissert. Etter at dette er gjort, lader du ut batteriet til ca 40% restkapasitet. Da kan du ta ut batteriet og lagre det kjølig og tørt. Når du lagrer batteriet med denne restkapasiteten (40%) bør du lade batteriet helt opp ca hver 2. måned til full kapasitet, og deretter ut til ca 40% igjen for ny lagring. Det viktige her er å lagre batteriet delvis utladet (40% restkapasitet), tørt og kjølig. Trenger du batteriet, er det bare å putte det inn igjen. Endret 19. juli 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå