Gå til innhold

Canon Eos 500D SLR m18-55 og 75-300 på tilbud

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fotogrfert en god del på mine reiser, og har slitt ut 2-3 digitalkameraer nå. Med ny lang tur rundt svingen har jeg derfor bestemt meg til å ta det store spranget ut i speilreflekskamera, men er noe grønn. Jeg kom over et tilbud på en eldre Canon type, og lurer på om dette er et godt kjøp for en speilrefleksjomfru. Eventuelt andre gode kjøp.

Kjøpet jeg vuderer er: Canon Eos 500D SLR m18-55 og 75-300 4990.

Link: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=629302

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbudet er greit nok det, men objektivene som føler med er noe av det labreste Canon har produsert, så ville styrt unna den dealen sånn delevis :)

Greia er at 550D koster omtrent det samme uten objektiver så du får på en måte 2 objektiver "gratis", ville nok heller lagt på noen hundrelapper og kjøpt samme kid-objektiv "Nyere 18-55 m/IS" bare at det er bedre optisk og har IS "stabilisering". Teleobjektivet som følger med er et objektiv som fungerer greit nok men har ikke IS det er noe jeg anbefaler og har på et teleobjektiv.

Du kan istedefor og kjøpe to objektiver vurdere en super/reisezoom*, da får du et objektiv fra vidvinkel til stor tele. Vil da anbefale og kjøpe original eller en Tamron 18-270 VC II som får skryt for og være det objektivet som er best av de dårligeste :)

* fordelen med et reiseobjektiv er at du trenger bare et objektiv for de fleste fotografiske situasjonene lett å dra med seg, ulempene er flere siden denne type objektiver har et stort brennviddespekter er det inngått endel kompromisser, bla. er de softe i de korteste og lengste brennviddene, slapp autofokusering og trenger mye lys for og fungere optimalt.

Angående NG-bag, hva med en look-alike, jeg og flere her har anskaffet den og er fornøyde.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvis du bruker https://prisguiden.no/ finner du den siste pakken noen hundrelapper billigere enn på mpx.

Med fare for at jeg tar feil (noe som hadde vært bra for å spare penger):

Tja

Med kun kamerahus: ja (4999).

Med samme grunnoppsett (1 stk optikk): 200 kr. Men da kommer porto fra nettstedet itillegg..så sparer en hundrings ca.

Ekstra optikken ligger blant de billigste på MPX.

MPX pakke pris: 7500

Dustin pakke pris: 7690

EDIT NetOnNet pakke: 7300

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil :)

Hvor lang leveringstid er det på Deal Extreme? Vuderer veska der, men leveringstida virker veldig variabel i forumet og jeg reiser om to uker.

Er fotoutstyr billig i Malaysia/Asia? Det er her jeg kommer til å feriere årets siste måneder, og kan kanskje spare litt penger ved innkjøp?

Endret av hodesleng
Lenke til kommentar

Deal Extreme er ganske upålitelig på leveranse og varebeholding, er du heldig så tar det 4/5 dager er du uheldig så tar det fort noen uker.

Problemet med og kjøpe i Asia er at du ikke vet om varen er ekte eller ikke såfremt du ikke går innom en veldig seriøs fotobutikk men da er prisene relativ dyrere.

Lenke til kommentar

Problemet med og kjøpe i Asia er at du ikke vet om varen er ekte eller ikke såfremt du ikke går innom en veldig seriøs fotobutikk men da er prisene relativ dyrere.

Kjøpte mitt 550D i Thailand på world camera, det va ikke på lager noen plasser i norge da det va så nytt, sparte 1500kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...