Thlian Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er viewNX godt nok for enkel bildejustering og NEF konvertering? Ser ikke at den har muligheter hue/saturation, er dette et must? Tenkte jeg skulle prøve Lightroom også, men adobe lar en ikke prøve det, kun CS5, noe som ikke akkurat reel pekepinn til hvordan programvaren er selv om den inneholder alt det Lightroom har. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Joda, det finnes trail utgaver av LR også. Trykk på Try knappen på denne siden. Endret 18. juli 2011 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Da var LR nede, takker Men enten så må jeg få noen kjappe trickys, eller anbefaler dere tutorials på youtube? For jeg aner ikke bæra av hva som skal forbedre et bilde jeg i utgangspunktet syns ser bra ut!? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Her har du tutorials så det holder. Her selve opplæringsdelen. Endret 18. juli 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Joda, det finnes trail utgaver av LR også. Om ikke trail, så i hvert fall trial... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Om ikke trail, så i hvert fall trial... Det kommer an på øyet så som ser Jeg synes LR er like slitsomt som trail ... Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Om ikke trail, så i hvert fall trial... Det kommer an på øyet så som ser Jeg synes LR er like slitsomt som trail ... LR ser jo bra ut på papiret, men hva er å foretrekke hvis denne er kjekt å bruke? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 LR ser jo bra ut på papiret, men hva er å foretrekke hvis denne er kjekt å bruke? 90% av de som prøver LR, liker den veldig godt. Jeg er en av særingene i de resterende 10%; og som bruker alt mulig annet rart. Jeg selv bruker Bibble 5, som gjør mye av det samme som LR, men er noe billigere, kjører på Linux, kan brukes rett i filsystemet og er noe mer upolert/buggy. Men bildene blir veldig bra der også. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Som tomsi sier, de aller fleste liker LR veldig bra, inkludert meg selv. Så installer en testversjon, kjøp en lisens når du har testet litt, søk i et utallig utvalg av læresteder for LR på nettet. Du vil ikke se deg tilbake...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå