Raul07 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hei, eg er på jakt etter en ny Gaming-PC, Sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10452 , Hvor bra er denne? Tenkte å konfiguere den litt bedre. opp til 13K. Hvordan blir denne maskinen når det kommer til holdbarhet, kommer den til å holde noen år? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10461 Sett litt på denne også. Men vet ikke helt hva som er mest for pengene. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Ikke kjøp pakkevalgene fra komplett.(dyre + kan ta lang tid) Ta heller å velg delene selv så bygge den selv (billigre+myyyyye kjappere) Det er ikke så vansklig som alle skal ha det til, passer det så er det ok. Noen spørsmål, ja, da har du jo diskusjon. Tips: Prisguiden.no er nyttig men husk, frakt kommer som regel i tillegg (så begrens deg med stedene du bestiller ifra, kan fort gå på en smell der) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Dyre? Tja, hvis du legger sammen delene i pakken og plusser på OS samt montering så ser du at man faktisk får det billigere enn om man skulle gjort det selv og ikke minst enklere. Selv om noen av oss liker å sette sammen systemet selv så er det ikke nødvendigvis alle som synes det samme. Men for all del, har man lyst er det ikke spesielt vanskelig. TS: Velg heller i5 2500k, Corsair HX750W, Asus Sabertooth P67(Ikke fordi MSI nødvendigvis er dårlig, men fordi jeg vet at sabertooth er et veldig godt og stabilt kort.), Gainward GTX570(Godt og stillegående kort og jeg har personlig veldig god erfaring med GTX570), Samsung Spinpoint F3 1GB og Corsair Force3 120GB. Istedet for G700-musen som er grisedyr kan du jo heller velge Logitech MX518 som er en legende i museverdenen og ikke minst billig. Totalt: 11866kr med MX518. Hvor lenge maskinen vil holde kommer litt an på bruksområdet. den vil nok ikke takle de kraftigste spillene om et par år på full guffe, men du vil nok kunne bruke den til det meste i 3-4 år fremover for å være optimistisk. I5 2500k er jo ekstremt overklokkingsvennlig så den kan henge med i svingene en god stund fremover. HX750W takler GTX570 SLI så med dette i tankene har du gode fremtidsutsikter. En god CPU-kjøler er noe du bør vurdere mtp. overklokking. Cooler Master Hyper 212 Plus er en rimelig og god kjøler som vil henge med et godt stykke under klokking. Ellers har du Noctua sine kjølere som er fenomenale, men koster deretter. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Dyre? Tja, hvis du legger sammen delene i pakken og plusser på OS samt montering så ser du at man faktisk får det billigere enn om man skulle gjort det selv og ikke minst enklere. Selv om noen av oss liker å sette sammen systemet selv så er det ikke nødvendigvis alle som synes det samme. Men for all del, har man lyst er det ikke spesielt vanskelig. TS: Velg heller i5 2500k, Corsair HX750W, Asus Sabertooth P67(Ikke fordi MSI nødvendigvis er dårlig, men fordi jeg vet at sabertooth er et veldig godt og stabilt kort.), Gainward GTX570(Godt og stillegående kort og jeg har personlig veldig god erfaring med GTX570), Samsung Spinpoint F3 1GB og Corsair Force3 120GB. Istedet for G700-musen som er grisedyr kan du jo heller velge Logitech MX518 som er en legende i museverdenen og ikke minst billig. Totalt: 11866kr med MX518. Hvor lenge maskinen vil holde kommer litt an på bruksområdet. den vil nok ikke takle de kraftigste spillene om et par år på full guffe, men du vil nok kunne bruke den til det meste i 3-4 år fremover for å være optimistisk. I5 2500k er jo ekstremt overklokkingsvennlig så den kan henge med i svingene en god stund fremover. HX750W takler GTX570 SLI så med dette i tankene har du gode fremtidsutsikter. En god CPU-kjøler er noe du bør vurdere mtp. overklokking. Cooler Master Hyper 212 Plus er en rimelig og god kjøler som vil henge med et godt stykke under klokking. Ellers har du Noctua sine kjølere som er fenomenale, men koster deretter. Regner med den maskinen som koster 11000 er den første eg henviste til, Komplett Gamer i30? Eg kommer opp i 14 000 på den maskinen når eg tar på de tingene du anbefalte. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jo, det er den første du linket til jeg mener ja. Nr.2 er inklusive en 24" skjerm så den blir naturligvis dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå